Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

car audio w aucie na 24 olt

17 Lip 2006 15:44 1600 8
  • Poziom 26  
    Witam.Chcialbym poznac sugestie kolegow w temacie podlaczenia instalacji car audio do auta z instalacja pokladowa 24 volt. Problem polega na ciaglym rozladowywaniu sie akumulatora od strony masy bo tak jest to w tej chwili podlaczone ( wzmak sub i reszta) . Po godzinie sluchania nie mozna odpalic auta. Czekam na podpowiedzi
  • Poziom 16  
    może masz padakowate aku lub kiepskie ładowanie i ci nie doładuje aku lub wzmak ma jakąś wade
  • Spec od car audio
    Domyślam się, że podłączyłeś wzmacniacz do jednego akumulatora (instalacja 24V ma 2 accu w szereg) i przez to wzmacniacz nie wyłącza się po wyłączeniu radia (zostaje niewielkie napięcie na wyjściu remote z radia i wzmacniacz pracuje cały czas). Ciekawe czy pomyślałeś co się stanie jak ktoś odepnie jedną z klem z tego akumulatora co jest do niego sprzęt podłączony - bo wtedy sprzęt dostanie odwrotną polaryzację z drugiego accu.
  • Poziom 20  
    Takie podłączenie niesie ze sobą ryzyko ale jakie inne wyjście ?
    Gdyby było samo radio to można by myśleć o przetwornicy ale jak już jest wzmacniacz (zależy jakiej mocy) no to już jest problem.
  • Spec od car audio
    Jedna dioda 50A prostownicza włączona w szereg na plusie wzmacniacza i ryzyko zmniejsza się w takim samym procencie jak stosowanie prezerwatywy :D. Jednak to nie wyeliminuje niewyłączania wzmacniacza potrzeba prosty układ z przekaźnikiem.
  • Poziom 23  
    Włączenie diody na zasilaniu zabezpieczy przed wysadzeniem sprzętu w powietrze, ale nie zmienia to faktu, że nie powinno się podłaczać sprzętu (szczególnie o dużym poborze prądu) tylko do jednego akumulatora. Jest to tak oczywiste, że nie bedę pisał dlaczego nie powinno sie tego robić. Jeśli koniecznie chciałbyś mieć dodatkowy wzmacniacz to widzę to tak. Radio zasilane przez reduktor napiecia 24/12V, wzmacniacz zrobiony indywidualnie - przystosowany do pracy z napięciem 24V lub przerobienie przetwornicy w oryginalnym wzmacniaczu do pracy na 24V.
  • Poziom 26  
    Klopot jest dosc powazny i zastanawiamy sie jak go rozwiazac? Bo auto jest klienta naszej firmy i zastosowal dos powazny system naglosnieniowy a facet naprawde lubi sluchac basu,Jest to zbudowane profi i nie ma zastrzezen do instalacji ale przy takim wlaczeniu w akumulatory ten od strony masy nigdy nie bedzie zaladowany jak potrzeba. I powoduje to ze facet sluchajac muzy na postoju ma klopot z odpaleniem auta!Kombinowalismy rozne rozwiazania .....najlepsze to zmiana parametrow przetwornicy w wzmaku tyle ze wiaze sie to z wymiana trafa a to nie madre. Natomiast wpadlem na pomysl zeby caly system audi0o byl zasilany z oddzielnego akumulatora podlaczonego przez zespol diod duzej mocy + radiator. Nie mam pojecia czy to sie uda ale teoretycznie na kazdej diodzie bedzie spadek 0,7 volt . To 20 spowoduje zejscie o 14 volt i w zasadzie o to chodzi.Przy takim rozwiazaniu nie istnieje klopot z odpaleniem auta ale zastanawia mnie czy wystarczy pradu do naladowania aku ( nigdy nie zastanawialem sie jak wyglada sprawa prady przy takiej metodzie zbijania napiecia?)I oto mi chodzi
  • Poziom 23  
    Pomysł z diodami nie jest najlepszy. Radiator do takiego zestawu będzie ogromny. Już lepiej byłoby założyć dodatkowy alternator na 12V dla tego akumulatora. Poza tym co z tego, że instalacja został wykonana profesjonalnie, jak były przyjęte błędne założenia dot. zasilania. To tak jakby postawić piękny wieżowiec na bagnach...
  • Spec od car audio
    A może ugryźć problem z innej strony? 24V instalacja podczas pracy to ma napięcie około 27-28V. To już dość dużo aby zrobić wzmacniacz bez przetwornicy pracujący w mostku i mógłby dać radę zasilić głośnik nisktonowowy. Wymagałoby to co prawda budowy samemu takiego wzmacniacza (zwykle większość układów wytrzymuje poprawnie do 32V podczas pracy - trzeba to w notkach aplikacyjnych sprawdzić) i może to rozwiązałoby problem. Są oczywiście specjalistyczne wzmacniacze na 24V ale ich cena... szkoda gadać.