Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator 24V i regulator RC1/28 jak to połączyć?

08 Wrz 2006 18:10 16962 10
  • Poziom 15  
    Alternator podobno od Jelcza lub Stara (4 wyjścia) i regulator RC1/28 (2 wyjścia) nie wiem jak to podlączyć ze sobą, ma to chodzić przy kombajnie? Może też być jakiś schemat choćby odręczny, będe wdzięczny bardzo! Acha Alternator jest od STARA.
  • Poziom 19  
    będzie tak. nie wiem jaki masz ten alternator. sa stosowane dwa rodzaje oznaczeń.

    co do regulatora napięcia:
    zacisk D+ plus ze stacyjki
    DF wyjście na szczotki czyli u Ciebie prawdopodobnie na alternatorze zacisk +18. jeżeli nie ma takiedo to poprostu podepnij pod zacisk szczotek

    co do alternatora:
    +19 wyjście z alternatora bezpośrednio na akumulator. jęzeli nie ma takiego to jest to śreba wystająca na nakrętke 10mm.
    -10 to masa
    no i kontrolka. najczęściej oznaczana przez 61. mozesz poznać ten zacisk na alternatorze po tym że, doprowadzony jest do gwiazdy stojana. jest odizolowany od korpusu plastykową przekładka
    powodzenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    chcę dodać że kontrolkę poznasz po tym że tam jest wystająca wsuwka męska
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    popieram kolege elektrit. nie zaszkodzi się zorientować jak jest z tą masą. co do oznaczeń to były one najróżniejsze. ja akurat spotkałem się z takimi. wydaje mi się jednak że wszystkie alternatory w starach z instalacją 24V były z minusem na masie. podobno stare tzw. chrupki 12V miały plus na masie
  • Poziom 15  
    Panowie u altka są inne oznaczenia, widziałem go tylko przelotnie, ale skocze do gościa odpisze i podam w poście. Pamiętam tylko "B+" jest odizolowany od obudowy?
  • Poziom 19  
    podaj oznaczenia
    tak zacisk B+ jest odizolowany. to wyjście alternatora
  • Poziom 15  
    A wieć wyprawki alternatora to: 54, DE, Mo, B+, B- . Wszystko "męskie" odizolowane za wyjątkiem "B-" po prostu nagwintowana dziura w obudowie???
  • Poziom 19  
    zacisk B+ jak pisałem to wyjście alternatora. od razu na + akumulatora
    B- to masa
    w poście napisałeś DE a powinno być DF. to jest wzbudzenie wirnika. napięcie pobierasz z regulatora
    Mo to kontrolka wyprowadzona z gwiazdy stojana. zamyka ona obwód cewki przekaźnika
    jest jeszcze zacisk 54. połaczony poprzez diodę prostownicza. katodą do zacisku DF a anoda do masy. nie ozywa się tego raczej. wymyslili to sobie chyba dlatego że są różne sposoby wzbudzania wirnika

    a propos to wydaje mi się że ten alternator to jest od niemieckiego sprzętu IFA. bo oznaczenia na to wskazują
    podłącz i powinno latać jeśli reszta podzespołów jest sprawna:D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Mistrzowie ale mi trzeba jakiś bardziej konkretny "schemat" a nie przypuszczenia (bez urazy)? Nie chce "altka", albo "regla" wysadzić w powietrze?Jeszcze oznaczenia regla to 15 i 67?
  • Poziom 19  
    to sie robi bez schematu
    poprostu żeby wiedzieć co i jak z napięciem weź sobie kontrolkę i łącz tak jak pisałem ja i elektrit. na bank jest dobrze rozpisane. co do regla to
    15 napięcie za stacyjka
    67 wyjście na szczotki czyli u Ciebie DF przy altku. i wszystko
    jak jeszcze nie będziesz wiedział pisz