logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jakie distro Linuxa na PIII 300MHz 156MB RAM 3GB dysk

omen_s 17 Wrz 2006 19:07 1165 8
REKLAMA
  • #1 3029740
    omen_s
    Poziom 19  
    Ocena: 9
    Witam

Jakie polecacie distro linuxa na ten komputer i czy w ogóle coś da się wycisnąć z niego ? Linuxa nie znam wcale, to będą dopiero moje początki dlatego interesuje mnie coś z GUI. Przydało by się coś do załapania podstaw a potem do dzielenia lan itp z administrowania małych sieci. Ewentualnie mogę dokupić za jakiś czas większy dysk ale max będzie to 10GB. Dobrze by było gdyby szybkość działania systemu była porównywalna z W98.

PIII 300MHz
    156MB RAM
    3GB dysk
    4MB zintegrowana grafika

Pozdrawiam

PS. tylko mnie nie wyzywajcie od razu za jakieś laickie pytania odnośnie linuxa, ale w tym temacie jestem zielony ;)
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 3029803
    lex00
    Poziom 26  
    Ocena: 30
    Koledze chodzi o linuxa do nauki administowaniem sieciami. U mnie na lapie XP chodził dobrze na PII 300mhz 64 mb ram dysk 4.8gb
  • REKLAMA
  • #4 3029859
    krzychoocpp
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 58
    Witam, na początek będzie dobry slackware, kiedy będziesz już miał większy dysk możesz zainteresować się gentoo (portage zajmuje trochę miejsca). Oczywiście szybkość działania jest dużo większa niż Win98. Nie są to najprostsze dystrybucje, ale najdalej po kilku dniach używania zrozumiesz działanie systemu - a własnie o to Ci chodzi.

Pozdrawiam, Krzysztof.
  • #5 3031964
    bigesdiges
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    W 100% polecam PLD, chodził mi na pracy dyplomowej na sprzętach od 100MHz z 32MB ram. Pozatym duzo gotowych rpm i codzienne aktualizacje. Zalecam wersje AC.
  • REKLAMA
  • #6 3032007
    cortez_
    Poziom 26  
    Ocena: 31
    xslackware z jakimś XFCE jako nakładka graficzna
  • #7 3032089
    gol
    Poziom 14