logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować układ czujników do UAV z platformą Gumstix i RS232?

ipe 30 Wrz 2006 06:29 2756 11
REKLAMA
  • #1 3070753
    ipe
    Poziom 11  
    Witam was serdecznie, jako modelarz i programista z zawodu jestem zainteresowany przeróbką mojego modelu samolotu w latający 'czujnik'.

Nie znam się na elektronice więc odrazu proszę o wyrozumiałość.

Latając chciałbym by mój samolot rejestrował następujące rzeczy:

- pochylenie
    - przechylenie
    - prędkość
    - wysokość
    - temperatura

Zastanawiałem się nad platformą GUmstix jako moduł który odczytywał by poprzez RS232 powyższe dane z 'jakiegoś' układu wyposażonego w powyższe czujniki.

Problem jest właśnie z tym układem z czujnikami, czy ktoś podjąłby się próby zbudowania czegoś takiego dla mnie za pieniążki ?

Komputer przez RS232 wysyłał by do układu np:

GET TEMP - co oznaczało by że ukłąd zwracałby mu odrazu wartość temperatury,

GET POCHYLENIE
    GET PRZECHYLENIE
    GET SPEED

itp.

Napiszcie prosze jakie są szanse zbudowania takiego układu i jaka ew.cena ?

Może macie coś prostszego / bardziej wydajnego ?

Pozdrawiam serdecznie
    Pawel.
  • REKLAMA
  • #2 3071054
    McRancor
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 123
    Cena kosmiczna,

pochylenie, przechylenie i prędkość wymagałyby użycia odpowiedniej kombinacji akcelerometrów i żyroskopów, a ponieważ są to dość drogie zabawki (same żyroskopy ~300-400zł za sztukę) cała zabawa zrobi się kosztowna.

Pomiar prędkości można zrobić całkując przyśpieszenie z akcelerometrów, albo o wiele dokładniej, za pomocą GPS, co jak się domyślasz też nie jest tanie i lekkie.

Temperatura to pryszcz.