Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec Beretta Ciao - wygaszanie po 5 sek.

07 Paź 2006 09:33 12120 9
  • Poziom 15  
    Witam,

    mam problem z zapłonem pieca. W momencie zapłonu podany jest gaz, iskra, woda zaczyna być ogrzewana, a po chwili piec gaśnie (ok 5 sek). Sytuacja jest ponawiana i tak bez końca. Myśle, że coś jest nie tak w układzie kontroli płomienia. Proszę o pomoc a może znajdzie sie schemat. Z góry dzięki.
  • Poziom 21  
    Przed kombinowaniem w układach kontroli proszę sprawdzić czy do pomieszczenia, w którym jest kocioł ,dochodzi potrzebna ilość powietrza ,otwierając np, okno lub drzwi. Problem ten występuje coraz częściej, w związku z wymianą okiem, na szczelne okna PCW.
  • Poziom 33  
    Odwróć również wtyczkę w gnieździe, tzn. zamień fazę z zerem, na 50% to jest powodem.
    Pozostałe 50% to brudna elektroda jonizacyjna lub niestety uszkodzona elektronika.
    Brak powietrza do spalania nie ujawni się po pięciu sekundach lecz raczej po kilku minutach i zupełnie inaczej się objawia.
    Odwróć, wyczyść i napisz.
    Powodzenia.
  • Poziom 15  
    Chyba masz racje, powodem moż być odwrócona faza w sieci. Sprawdze i dam znać. Dzięki.
  • Poziom 18  
    Witam! Jeśli już problem tegoż pieca, powiedzcie, czy ktoś wie, czy można do tego pieca zastosować regulację temperatury otoczenia? Będę wdzięczny, ponieważ gazownik ( starej daty co prawda) powiedział , że można , ale ja nie widzę tutaj żadnych złączy do zastosowania regulatora zewnętrznego... Pozdrawiam!
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Poszukaj lepiej...:)))
  • Poziom 1  
    cześć, miałem ten sam problem, w sumie na wlasne życzenie go stworzyłem, ale po kolei, robiłem remont w domu i przestawiałem jeden grzejnik, po założeniu już go przyszedł czas na napełnienie instalacji i odpaleniu pieca, przez nieuwagę nie odkrecilem zaworu z gazem (sam nie wiem po co go w sumie zakrecalem ) przy starcie, piec od razu zasygnalizowal problem z gazem, po dopuszczeniu gazu , odpalil się na około 5 sek. i wyłączył, pompa pracowała ale palnik sie nie palił, przyszła panika, co robic, oczywiscie pierwsze co to internet i szukanie pomocy, ale w miedzyczasie gdy czytałem wasze posty, przyszla mi mysl zeby wyłaczyć piec z prądu na 15 min to moze sie zresetuje, tak zrobilem i pomoglo, piec juz dziala normalnie (mam 7 letnia berette ciao ).

    Popraw błędy i stosuj duże litery.
    mod.serwisant73
  • Poziom 9  
    Byłoby miło, gdyby takie 15 minutowe resety pomagały przy "dziwnych usterkach".

    Wczoraj po powrocie do domu: 12 stopni, piec nie działa i pali się czerwona dioda od płomienia. wyjmuję z prądu na minutę, włączam i działał bez kłopotu.....

    Kiedy go wyłączyłem , a piec w nocy miał sie ponownie sam załączyć- zapalił palnik, poszedł płomień ale brzmiał jakby się dławił, albo był zdmuchiwany.. i zgasł, po czym znów czerwona lampa..
    i tak 3 razy.
    Robił tak w zeszłym roku-2-3 x na miesiąc..ale w 1 noc?? Dziwne- zrobił tak, gdy na prawdę przymroziło (-16). Zbieg okoliczności czy złośliwość ??

    Kiedy po awarii odpalam go "z łapy"- zawsze działa. Kiedy ma sie załączyć sam, na niskiej tem (10st na kotle) to już kiszka :/

    Czego się łapać? Nie chcę jako laik wołać serwisu który nawciska mi kitu.
    Piecyk beretta ciao.

    pozdrawiam- elgato
  • Poziom 18  
    Witam, nie chce się wymądrzać ,ale sprawdz bo u mnie trafiłem chyba...masz tam pokrętło.. "grzanie wody bieżącej" , i "grzanie wody bieżącej i w obiegu" . Spróbuj załączyć grzanie - to drugie, ale nie zostawiaj pokrętła w pozycji skarajnej , czyli do końca, tylko ciut od krańca... na wyczucie trzeba... zobacz czy piec nie zacznie normalnie się załączać.. u mnie pokrętło jest wyrobione... sprawdziłem to , bo zajmuję się elektroniką, więc boję się tylko tego gazu :P Poza tym, mam pytanie , nie podłączał ktoś może zewnętrznego sterowania do tego pieca, bo ja wolę się zapytać ze trzy razy zanim coś spier.. Pozdrawiam!
  • Poziom 9  
    Zewnętrzne sterowanie... mam tylko bezprzewodowy czujnik który steruje pracą pieca [euroster2000]

    Może też jest to wina brudnych palników??

    pozdrawiam

    edit:ZAUWAŻYŁEM, ŻE PIEC TAK ROBI GDY TEMP NA KOTLE SPADA DO OK 10 STOPNI.
    PRZYI 20-3-0... RACZEJ TAK SIE NIE ZACHOWUJE.

    2 x po wystapieniu usterki poszła z niego delikatna migiełka
    NIw był to kurz, ali dym[ bi nie śmierdziało poszło wq dół]..eew mogła to być parawodna, ale za sucha :/

    Piec chcą naprawiać dop po nowym roku. exta