Witam
jestem bardzo początkującym w dziedzinie programowania więc post nadaje się bardziej do tego działu niż programowanie,
potrzebuje zrobić obrotnicę którą najprościej będzie zrobić właśnie na uP.
język bascom, uP 89c4051/89c2051
sprawdzcie czy dobrze kombinuje:
obrotnica ma 6 pozycji jest napędzana silnikiem krokowym kąty są różne więc silnik będzie musiał się obrócić o różna ilości kroków
sterownik do silnika krokowego będzie z nawijarki do cewek http://www.edw.com.pl/pdf/k10/55_06.pdf
6 pozycji - 6 przełączników
obrotnica ma sama wiedzieć która droga jest najszybsza (obrót w prawo/lewo) więc potrzebna będzie informacja o położeniu obrotnicy- 6 fototranzystorów.
ponieważ te procesory mają tylko 15 I/O a potrzebuje 16
potrzebuje układ który będzie zamieniał numer wciśniętego przycisku na bity- co można tu użyć ponieważ nie mam pojęcia co tu można użyć więc myślałem nad dodatkowym 89c2051 z odpowiednim najprostrzym programem typu
Kod:
sub1: Kod:
to wszystko podpięte pod 3.0 3.1 3.2 głównego procka. sygnał z fototranzystorów podany prosto do głównego procka piny 1.0...1.5 silnik do pinów 3.3 3.4 3.5 3.7
i teraz po wybraniu pozycji przyciskiem i odczytaniu przez procesor pozycji obrotnicy i naciśnięciu przycisku startowego p1.6 coś takiego:
Kod:
step1 : Kod:
itd. jak w w/w artykule. trzeba jeszcze jeden taki program ale od końca żeby silnik działał w przeciwną stronę.
niemam pojęcia tylko jak to zapętlić odpowiednią ilość razy
czy to co napisałem jest chociaż w miarę dobrze
to jest pierwszy program jaki napisałem a właściwie posklejałem z kilku artykułów.
proszę o pomoc z tym programem.
pozdrawiam
Matizz
jestem bardzo początkującym w dziedzinie programowania więc post nadaje się bardziej do tego działu niż programowanie,
potrzebuje zrobić obrotnicę którą najprościej będzie zrobić właśnie na uP.
język bascom, uP 89c4051/89c2051
sprawdzcie czy dobrze kombinuje: