logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pytania o straty i napięcie zwarcia w transformatorach trójfazowych

sqrka 23 Paź 2006 20:13 4857 5
REKLAMA
  • #1 3146289
    sqrka
    Poziom 11  
    Mam parę pytań odnośnie transformatorów trójfazowych:

1) Dlaczego w stanie jałowym głównym składnikiem strat występujących w transformatorze są straty w rdzeniu?

2) Dlaczego rdzenie transformatorów są wykonywane z blach?

3) Co to jest napięcie zwarcia?

4 Dlaczego w stanie zwarcia można pominąc straty w rdzeniu?

5) Dlaczego w schemacie zastępczym transformatora parametry strony wtórnej są przeliczone na stronę pierwotną?

6) Jaką część transformatora w schemacie zastępczym reprezentują parametry gałęzi poprzecznej?

Jak widać jestem laikiem elektrycznym i proszę o wyjaśnienia co do tych rzeczy tak abym mógł je pojąć zrozumieć. Ta wiedza potrzebna mi na laboratorium z elektrotechniki.

Z góry dziękuje za pomoc. Student wydz. mechanicznego :cry:
  • REKLAMA
  • #2 3146346
    Aleksander_01
    Poziom 43  
    Ocena: 3370
    Witam.
    1.Ponieważ energia pobierana jest wykoprzystywana tylko na przemagnesowanie rdzenia, straty w miedzi są zerowe ponieważ prąd jest zerowy.
    2.Z blach i do tego izolowanych od siebie. Chodzi o zminimalizowanie zjawiska prądów wirowych.
    3.To takie napięcie strony pierwotnej (kilka procent nominału) przy którym prąd w uzwojeniu wtórnym osiąga wartość nominalną.
    4.W tym przypadku straty w rdzeniu są pomijalnie małe w stosunku do strat w miedzi.
    5.Dla łatwiejszego obliczania.
    6.Magnesowanie i wszystko co z tym związane (w trafie).
    Pozdro
  • REKLAMA
  • #3 3146349
    Quarz
    Poziom 43  
    Ocena: 626
    Witam,