logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Radmor 5102 - brak stereo, wskaźnik sygnału martwy, podejrzenie płytki PPCz

Lecho 07 Lis 2006 09:16 5724 13
  • #1 3196939
    Lecho
    Poziom 16  
    Ocena: 10
    Witam

Na temat Radmorów na Tym Forum napisano już chyba wszystko i jest to „Wielka Kopalnia Wiedzy” na ten właśnie temat i nie tylko. Bardzo dużo usterek w tym odbiorniku usunąłem sam. Za co WSZYSTKIM bardzo dziękuję (jestem amatorem w tym temacie). Ale mam problem z Radmorkiem 5102 i nie potrafię sam się z nim uporać, a wygląda on tak:

Odbiornik chodził długo i bez problemów i nagle znikło STEREO w mono odbiera czysto i bez problemów. Gdy się pojawił ten problem wskaźnik mocy sygnału odbioru stacji „leży” martwy. Problem wg. mnie tkwi w płytce PPCz dlatego, iż po podmianie w/w płytki (innej) problem znika. Wymieniłem w uszkodzonej płytce:
    dwa tranzystory BF-196 oraz jeden BF- 194 napięcia na układzie scalonym (TBA120S) są raczej prawidłowe podmieniłem nawet inny scalak jest to samo. Kondensatory elektrolityczne wymieniłem wszystkie na nowe o takich samych wartościach pojemności, zwracając uwagę na prawidłową polaryzację podczas lutowania. I co dalej, gdzie tkwi problem usterki bardzo proszę o wskazówki na ten temat.

Zostaje chyba Allegro i kupno innej płytki ale to zrobię w ostateczności (nie chodzi o kasę to nie wielkie pieniądze) ale o satysfakcję naprawy.

Dziękuję.
  • #2 3197146
    karel21
    Poziom 28  
    Ocena: 95
    Sprawdż scalak stereodekodera.Który tam jest? UL1621?Może on nie dzieli sygnału.
  • #3 3197450
    grzejab
    Poziom 23  
    Ocena: 19
    Próbowałeś wymienić filtry piezoceramiczne 10, 7 MHz
  • #4 3197499
    h jaworski
    Specjalista AGD
    Ocena: 716