Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ułatwić sobie życie - programy dla elektryków...

TnTJan 22 Lip 2003 22:56 15238 10
  • #1 22 Lip 2003 22:56
    TnTJan
    Poziom 10  

    Witam.
    Tak sobie przeglądam i zastanwaim się czy istnieje jakiś prosty programik,który zrobi za nas szybko i sprawnie troche żmudnych obliczeń.
    Chodzi mi między innymi o np.dobór zabezpieczeń do ochrony kabli,transformatoeów/silników przed uszkodzeniem, szybkie przeliczenie impedancji obwodu zwarciowego(podając tylko typ,przekroj,sposób ułożenia).Sprawdzi za nas czy przewód/kabel nie ulegnie przgrzaniu podczas zwarcia itd....(Przecież to wszystko jest znormalizowane!?)
    Chodzi mi o rzeczy, z którymi na codzień można spotkać się projektując instalacje elektyczną nn do domu czy biura.
    No i na końcu poda nam dane dzięki ktorym bez problemu wybierze się dany łącznik z katalogu jakiegoś producenta......

    Pozdrawiam
    J

    0 10
  • #2 23 Lip 2003 08:20
    Mathevp
    Poziom 19  

    Nie spotkałem się z takim programem.
    Kiedyś jak mialem do zrobienia duży projekt to napisałem sobie makra do Exela króre wyliczały mi teoretyczny przekrój i spadek napięcia na przewodach, niestety pużniej musiałem z tabelką w ręku dobierać zabezpieczenia. Taki programik/makro jest bardzo proste do zrobienia.
    Jesli ktoś natknie się na bardziej rozbudowane narzędzie to proszę o info.

    Pozdr.
    Mathev

    0
  • #3 12 Lut 2006 23:05
    Marek Rozenblut
    Poziom 11  

    Witam. Ten post jest bardzo stary, ale odpowiem, że jest taki program, którynazywa się PAJĄCZEK.
    Wydała ten program firma Moeller oraz wiele innych fajnych programów i książek. www.moeller.pl
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 12 Lut 2006 23:43
    DetiXX
    Poziom 15  

    Takie programy łatwo można sobie napisać ot choćby w C++ - przecież to tylko wprowadzenie pewnych obliczeń i danych wejściowych.

    0
  • #5 13 Lut 2006 10:09
    spros
    Poziom 17  

    wszystko sie da zrobic i taki program rowniez. ale czy bedziesz w stanie za niego zaplacic. i ile. bo pewnie byloby fajnie miec go za darmo nie? wiec odpowiedz jest taka: za darmo to sobie policz sam.
    zmudne? ok napisze ci taki program. ale nie bedzie cie na niego stac. wbrew pozorom zeby taki program byl uniwersalny (tj zeby rozlorzyc koszty na wieksza liczbe uzytkownikow) jest dosyc skomplikowany. (proste dla twoich potrzeb to napiszesz sobie sam w excelu).
    ale to tylko jeden problem. drugi to taki ze program musi znac geometrie obwodow czyli musisz ja narysowac. wez np SEE2000 i narysuj sobie tam uklad. ile czasu ci to zajmie? a zdefiniowanie kluczowych parametrow? 2 x tyle. a w tym czasie zrobisz kilka takich obliczen recznie. (zakladam ze elektrowni ani huty nie projektujesz)
    i co? ja sie upisze wyrzuce kase na program, ktorego i tak ode mnie nie kupisz.
    utopia.
    pozdrawiam

    0
  • #6 14 Lut 2006 21:43
    Marek Rozenblut
    Poziom 11  

    Witam. Nawiązując do rozważań prowadzonych na ten temat to powiem, że w/w firma przeze mnie przysyła taki program za darmo. Minus tego programu to taki, że otrzymuję się go na dwa miesiące. Myślę że dla Pana potrzeb będzie to wystarczające. Nadmienię, że znajdują się tam wszystkie potrzebne katalogi do przeprowadzenia doboru przewodów, zabezpieczeń, natężenia świetlnego... . Pozdrawiam.

    0
  • #7 24 Gru 2007 12:06
    sq3dwe
    Poziom 15  

    Czy ktoś posiada program do opisywania aparatów w rozdzielniach?Dzięki za info Ryszard.

    0
  • #8 24 Gru 2007 14:21
    Madrik
    Moderator Robotyka

    Tak - darmowy StarOffice i drukarka, nożyczki i klej. W Wersji bardzo budżetowej - Winzgrozowy WordPad + drukarka, nożyczki i klej. Sprawdza się też niezmywalny marker. :D

    Co do tematu pierwotnego, to bez problemu można wzory jakich używamy, wklepać do Exela lub innego arkusza kalkulacyjnego i zmieniać tylko dane wejściowe.
    Ja sobie taki arkusz zrobiłem do liczenia spadków napięć i obliczenia przekrojów - 10min roboty i mam od razu dwa wyniki dla miedzi i aluminium. Moge albo zadać dopuszczalny spadek napięcia i otrzymać przekrój, albo podać przekrój i dostaję spadek napięcia.

    0
  • #11 20 Mar 2009 08:09
    kompel
    Poziom 2  

    A co myślicie o programiku WSCAD

    0