logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kodowanie ASCII. Największa wartość zapisana za pomocą trzech bajtów.

rrasz 04 Gru 2006 15:12 3303 2
REKLAMA
  • #1 3293377
    rrasz
    Poziom 1  
    Jaką największa wartość liczbową można zpisać za pomocą 3 bajtów jeśli kożdą cyfrę kodujemy za pomocą kodu ASCII pamiętanego w 1 bajcie . Jak zmieni sie odpowiedz jeśli wykorzystamy notację binarną.

jestem studentem , nie wiem jak zrobić takie zadanie może mógłby jakiś elektronik mi pomóc !![/url]
  • REKLAMA
  • #2 3293437
    danielkk
    Poziom 31  
    Ocena: 112
    jesli wykorzystujemy system dwojkowy czyli binarny 0-1 to wynik jaki otrzymamy majac do dyspozycij 3 bajty jest rowny 3 do potegi 2
  • #3 3296137
    tofiel
    Poziom 13  
    Ocena: 6
    @Daniel KKK
    nie trzy bity tylko trzy bajty

@rrasz
    nie do końca rozumiem twoje pytanie, gdyż ASCII składa się ze 128 znaków (0-127) co by dawało liczbe 128^3, ale nie wszystkie z tych znaków mają reprezentacje graficzną, gdyż pierwsze 32 znaki (0-31) są to znaki kontolne, więc gdyby liczyć same z reprezentacją graficzną to masz 96^3, ale poza tym wszystkim system ASCII rozszerzono o 128 znaków (głównie są to regionalne znaki diakrytyczne, ale nie tylko) i wtedy masz 256^3 = 2^24 = coś koło szesnastu milionów z kawałkiem.
    Od tej liczby możesz odjąć znaki które nie mają reprezentacji graficznej, co da ci w praktyce liczbe równą 224^3.
    Wykorzystanie pełnych 8 bitów w każdym z trzech bajtów, czyli innymi słowy notacja binarna, da dokładnie ten sam efekt co rozszerzony ASCII, czyli dwa do potęgi dwudziestej czwartej.