logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Trilux TAP2511TS-X ==> problem z obrazem, nie ma go.....

SebaD 21 Gru 2006 16:31 1544 14
REKLAMA
  • #1 3355998
    SebaD
    Poziom 16  
    Ocena: 22
    Witam

Dostałem do naprawy telewizor Trilux TAP2511TS-X.

Objawy są takie:
    Po włączeniu TV nie ma obrazu, fonia jest.... Gdy zmieni się napięcie UG2 na trafopowielaczu pojawiają się linie powrotu i wskakuje obraz. Tylko obraz ten jest taki, jakby brakowało jakiegoś koloru....... A i po za tym wysokie napięcie jest chyba troche za słabe, bo jak próbuję go rozładować, to te iskierki są bardzooo małe (z tego co pamiętam to zawsze waliły iskry)

Czego mam się uczepić, bo juz nie wiem.......

Proszę mądrzejszych o pomoc..... Ja jestem początkującym serwisantem

pozdro
    SebaD
  • REKLAMA
  • #2 3356024
    Krzychu7
    Poziom 40  
    Ocena: 530
    Cytat:
    Tylko obraz ten jest taki, jakby brakowało jakiegoś koloru.......

Witam. Zmierz napięcia na katodach kineskopu.
  • REKLAMA
  • #4 3356496
    SebaD
    Poziom 16  
    Nap na katodach ok 190V
  • REKLAMA
  • #5 3356540
    CHACA
    Poziom 43  
    Ocena: 457
    Czy +12V dochodzi do PK?.
    Jakie napiecia sterujące RGB?
  • #6 3356625
    SebaD
    Poziom 16  
    A więc tak:
    Sprawdziłem kineskop wg opisu ze stronki (skorzystałem z pkt c) i na katodach mam napięcia od 30V-245V (zmieniając napięcie G2) tylko, że cały czas widoczne są linie powrotu. Czy kineskop jest walnięty, czy jednak trafopowielacz??

+12V dochodzi do PK

Napięcie sterujące RGB - nie wiem o co chodzi... sorki, czy to te napięcie 200V ??

pozdro
    SebaD
  • #7 3356850
    LeDy
    Poziom 43  
    Ocena: 2900
    Napięcie S2 ustaw tak,żeby nie były widoczne powroty i mierzysz wtedy napięcia RGB na katodach wg. tamtego opisu.. Gdzie jest napisane,żebyś regulował S2 i mierzył napięcia.Napięcia podaj dla każdej katody .