Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kuchenka mikrofalowa Samsung M643 - nie działa kompletnie

29 Gru 2006 19:56 4553 2
  • Poziom 13  
    Dostałem od cioci do naprawy kuchenkę mikrofalową Samsunga, model M643 (tak jest napisane na panelu sterującym i z tyłu). Kuchenka sterowana elektronicznie, żadnych pokręteł, w sumie chyba dość prosta.

Objawy były takie, że po podłączeniu do prądu nic nie działało. Jestem zupełnie zielony w temacie kuchenek mikrofalowych, ale po przyjrzeniu się znalazłem spalony bezpiecznik do obwodu zasilającego część cyfrową (1.6A). Po wymianie nie ruszyło, więc szukałem dalej. Okazało się, że spalony jest transformator na płytce z elektroniką - spalone jest uzwojenie pierwotne (wykazuje nieskończoną rezystancję), chyba dość mocno, gdyż płytka pod transformatorem jest lekko osmalona. Uzwojenie wtórne jest OK, choć oczywiście to niczego nie zmienia.

Oznaczenia na transformatorze są następujące:
    Code:

DE26-20146A
    SLV-745EN "E"
    * SEGI 99.F01 D

* - chyba znaczek Samsunga.

Transformator ma podwójne uzwojenie pierwotne - 3 piny (używane jest tylko jedno uzwojenie), oraz podwójne uzwojenie wtórne (5 pinów, środkowy nieużywany, oba uzwojenia wtórne są rozdzielone) - jedno po zmierzeniu ma ok 34ohm, drugie - 7ohm. Do tego pierwszego podpięty jest układ, który daje na wyjściu 5.1V, drugi - 7.5V - takie są zastosowane diody zenera wpięte pomiędzy masę oraz wyjścia poprowadzone dalej na płytce, przy czym ta druga jeszcze poprzez spory rezystor 10ohm (płytka jest dość dobrze opisana).

Pytania są następujące:
    Gdzie szukać takiego transformatora? jaki to mógłby być koszt, w ostateczności kupienia całej płytki?