logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrobić mechanizm piezoelektryczny do generowania iskry jak w zapalniczce?

oskar5 09 Sty 2007 18:32 2924 6
REKLAMA
  • #1 3426125
    oskar5
    Poziom 13  
    Ostatnio bawiłem się zapalniczką i wpadłem na pomysł żeby wykonać coś takiego jak ten pstryczek, żeby np. iskra przeskakiwała między dwoma drutami. Mam nadzieje że wiecie o co chodzi. Jestem bardzo początkujący w tych sprawach i nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić.
  • REKLAMA
  • #2 3426215
    Qbuś
    Poziom 38  
    Ocena: 875
    Poszukaj tematów:Drabinka Jacoba,Cewka Tesli. :D :D
  • REKLAMA
  • #3 3426276
    oskar5
    Poziom 13  
    Widzę że drabinka jacoba jest łatwiejsza, ale czy to potrzebuje aż takiego zasilania? A gdy np. mam silniczek elektryczny to tam jeśli dam np. zasilanie 12V to już daje dość sporo iskier. A pozatym i drabinka i cewka dają całą falę a ja chcę poprostu pojedynczą iskierkę, nie da się tego jakoś łatwiej wykonać?
  • REKLAMA
  • #4 3426470
    trol.six
    Poziom 31  
    Ocena: 381
    Obawiam sie ze te iskierki to są iskry które powstają, żebyś zrozumiał... jak masz kondenstor elektrolityczny, tak ze 2000uF i go naładujesz tak ze 16 volt, to jak zewżesz powstaną iskry. Ale wynikają z dużego przepływu prądu przez mały sytyk.

Tobie zależy na iskrze ale przelatującej przez powietrze. zeby to zrobić trzeba mieć troche więcej napięcia. Troche to znaczy co najmniej ze 2kV, czyli jakieś 7 razy więcej niż w gniazdku. Napiecie przebicia powietrza to ok 3kV/mm. No przy małej odległości moze z 1kV wystarczy. Czyli potrajacz napiecia.

UWAGA, nie podłaczaj bezpośrednio do sieci, ale przez trafo separujace.

Wiecej musisz sam szukać, bo jak nie masz wiedzy to se możesz krzywde zrobić.