Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa 1,0 12v -92stopnie i gaśnie silnik

11 Sty 2007 22:15 4552 7
  • Poziom 10  
    Witam mam od tygodnia problem z tym autkiem , a mianowicie silnik gasnie jak ma obroty jałowe lub przy dojazdach do skrzyzowan, podczas jazdy na wyzszych obrotach jest ok dodam ze dzieje sie tak tylko jak ma temperature powyzej 90 st. a dokladniej 92- 93 st. i jest problem z ponownym uruchomieniem silnika po 2-5 minutach na zegarze 90 st. i pruba uruchomienia udana jade ze 2 kilosy akurat musialem sie zatrzymac i gasnie temperatura 92 st.. Wiec dzisiaj przyjechalem i pozostawilem silnik na wolnych obrotach az zgasnie 92-93st. i zgasl wiec odrazu uruchamiam i nic czekam na zegarze 90st. wiec uruchamiam i odpalil .
    Zrobilem tak kilka razy i zakazdym razem tak samo dodam ze podczas wolnych obrotow nie zapala sie zadna kontrolka a podczas pruby uruchomienia pali sie zolta i nie gasnie a jak ma 90st to po odpaleniu swieci sie przez 3-10 sekund i trzesie silnikiem bo ma troche nizsze obroty niz powinien miec dodam ze jak jest dobrze ponizej 90 st to obroty sa w porzadku.
    Wiec temp. 85-90 st wyciaglem wtyczke z zaworu egr kontrolka swieci silnik nie gasnie, to samo z przeplywka swieci kontrolka obroty troszke zwolnily ale nie gasnie , wtyczka z czujnika temperatury przy termostacie kontrolka swieci troche wyzsze obroty ale nie gasnie wtyczka z nastawnika przepustnicy kontrolka swieci obroty troche wyzsze ale nie gasnie tyle sprawdzilem kazda wtyczke odlaczalem i zakladalem z osobna czujnik temperatury przy 90 st ma ok 200-220 om.
    Nie odlaczlem jeszcze czujnika polozenia walu i czujnika kola rozrzadu bo nie wiem czy podczas pracy mozna je odlaczac . Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu mojej usterki za wszelka pomoc DZIEKUJE.
  • Poziom 26  
    zaqwór EGR do wymiany ( tak mi sie wydaje )
    ps. najlepiej to podłączyc pod techa i będzie wiadomo co go boli
  • Poziom 19  
    na biegu jałowym zawór EGR nie otwiera się samoczynnie (ECU nie żąda otwarcia, dopiero po dodaniu gazu lub jego puszczeniu), ciekawe jaką temperaturę widzi ECU, miałem taki przypadek że po nagrzaniu silnika termistor wariował (przerwa, albo wysoka rezystancja) wzbogacało mieszankę i szarpało nim, na wysokich w miarę dobrze się zachowywał.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam zawor egr 2 miesiace temu wyczyscilem i dzisiaj go sprawdzilem przy 90 st nie wykrecajac podalem kilka razy 12 v i dziala jak trzeba luzno i bez zadnych zaciec , dodam ze juz 2 razy zdazylo mi sie przy predkosci 100km lub podobnych nagle zduszenie mocy silnikana na 1sekunde tak jakbym odlaczyl zaplon a po tym zdarzeniu ciagnie dalej jakby nic sie nie stalo.
    Tez pomyslalem o czujniku walu tylko bez podstawienia to kiepsko bedzie ze sprawdzeniem tego czujnika. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Witam zawor egr 2 miesiace temu wyczyscilem i dzisiaj go sprawdzilem przy 90 st nie wykrecajac podalem kilka razy 12 v i dziala jak trzeba luzno i bez zadnych zaciec , dodam ze juz 2 razy zdazylo mi sie przy predkosci 100km lub podobnych nagle zduszenie mocy silnikana na 1sekunde tak jakbym odlaczyl zaplon a po tym zdarzeniu ciagnie dalej jakby nic sie nie stalo.
    Tez pomyslalem o czujniku walu tylko bez podstawienia to kiepsko bedzie ze sprawdzeniem tego czujnika. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Witam!!
    Oczywiscie ze sie da sprawdzic - zwyczajnym miernikiem za 10,50 plus farelka (to za drogie)- zapalniczka za 2,00.

    PS. To i tak to - typowy objaw wiec mozesz wymieniac (nawymienialem sie tego troche).
    Mowa tu oczywiscie o czujniku polozenia walu.
    Powodzenia, pozdrawiam!!
  • Poziom 10  
    Witam dzisiaj zamontowalem czujnik walu i pozostawilem silnik az osiagnie 95st wolne obroty sa w koncu na goracym silniku takie jak trzeba kilka razy podgazowka i do malej przejazdzki z postojami na skrzyzowaniach i stopach jak narazie wszystko jak trzeba, aby byc pewnym na 100% wziolem czujnik i mierzac rezystencie miernikiem ok 950 ohm podgrzewam opalarka i zwieksza sie do 1200 ohm , a potem calkowita przerwa wiec jest pewnosc ze to czujnik.
    Wszystkim wielkie podziekowania za pomoc POZDRAWIAM i DZIEKUJE.
  • Poziom 1  
    Witam.
    Uzylem funkcji szukaj i znalazlem wiele podobnych objawow.
    Wychodzi, ze czujnik polozenia walu korbowego. Jednak jest jeszcze jedna sprawa, czy przy czujniku polozenia walu korbowego, na desce rozdzielczej gdy zgasnie (samoczynnie auto przy temp. ok. 88 stopni) oczywiscie spadaja obroty do 0. Po ponownym odpaleniu - ktore nie jest normalne(dluzej kreci i ciezej odpala), obrotomierz nie dziala (rozkrecilem deske i docisnalem kostke od zegarow) ostygnie auto , ponownie sa obroty wskazywane, ale chodzi na jalowym do tych ok. 88 stopni i gasnie ponownie - check engine swieci, obrotow ponownie brak.

    Czy to bedzie czujnik polozenia walu, czy moze czujnik polozenia walka rozrzadu ;/ bo luzy na stykach czy problem z wiazka raczej odpada skoro w gre wchodzi temperatura.

    Ps. teraz po nagrzaniu i samoczynnym zgasnieciu nie odpala , po pewnym czasie odpala wraz z dzialajacym obrotomierzem.

    Pozdrawiam