Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PodtrzymanieUstawieńPamięciWJVC KD-G421 poWyjęciu z kieszeń

26 Sty 2007 00:11 2907 1
  • Poziom 14  
    Witam

    Mam pewien problem.
    Kupiłem radio samochodowe JVC KD-G421 swoją drogą na prawdę ładnie grający
    model nie przeskakujący na dziurach bardzo prosty w obsłudze. Zamówiłem
    kieszeń do niego żeby radio można było wyjmować na noc ale na razie zanim
    podłączę po prostu rozłączam je z kabli i wyjmuje z półki :)
    Radio gra pięknie z moimi ustawieniami ale niestety po rozłączeniu i
    podłączeniu ponownym powraca do fabrycznych ustawień gdzie Loudness jest na
    OFF a treble na 00 (moje ustawienia to treble na 4, bass na 00 a loudness na ON).
    Czy do tego radyjka da się dorobić podtrzymanie pamięci tak jak to ma np
    miejsce w płytach głównych ???
    Wolał bym nie rezygnować z kieszeni bo szkoda by było radyjka gdy by je
    ukradli z drugiej strony zależy mi na
    dobrej jakości dźwięku i żeby mnie musiał od nowa wszystkiego ciągle
    ustawiać:)

    Założenie jest takie że będę wyjmować z kieszeni radyjko a one nie będzie gubić ustawień.
    Pozdrawiam
  • flexghzflexghz
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    -

    ---------------------------------------------------

    tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/
    ----------------------------------------------------------
    Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia?
    Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie, które niestety tracą (JVC, Kenwood, Pioneer, Panasonic). Ponieważ często decydujemy się na zabieranie radia ze sobą (mimo posiadania panela) radia z tej drugiej grupy potrafią doprowadzić do furii. Proponuje zrobienie prostego układu połączonego i zabieranego razem z radiem, który powinien z likwidować tą dolegliwość.

    Cała rzecz polega aby procesor miał cały czas zasilanie podtrzymujące (zwykle żółty przewód +12V). Ponieważ bezpośrednie podłączenie baterii powodowało by jej szybkie rozładowanie należy zastosować odpowiednio włączone diody (D1 i D2). Dioda D1 zapobiega zasilaniu pojazdu z baterii, dioda D2 służy do odłączenia baterii w przypadku zasilania z samochodu). Dioda D3 wraz z niebieskim kablem służydo podładowywania akumulatora zastosowanego zamiast baterii, jednak lepiej wtedy podłączyć taki kabelek nie do żółtego "plusa" tylko z wyjścia sterowania anteną automatyczna (wychodzi z radia, jest zwykle niebieski). Diody są typu prostowniczego ( np. 1N4001 w cenie 10 gr/szt.), natomiast bateria powinna być z lepszych (te do pilotów szybko padają) o napięciu znamionowym 12V. Można spróbować baterii 9V ale nie zawsze skutkuje. Jeżeli zdecydujemy się na akumulatorek (rozwiązanie droższe) to należy się zapytać czy będzie mógł pracować w takiej konfiguracji. Jak ktoś czuje się na siłach może cały układ upchnąć w radiu. Uwaga. Nie należy próbować włączać radia odłączonego od instalacji pojazdu bo bateria bardzo szybko się wyczerpie. Nie zawsze można taki układ zastosować i trzeba podtrzymanie robić wewnątrz radia (dużo modeli Sony, Alpine).


    PodtrzymanieUstawieńPamięciWJVC KD-G421 poWyjęciu z kieszeń

    Radio traci pamięć po wyłączeniu zapłonu
    Sytuacja taka spotykana jest zwykle, gdy zamiast radia fabrycznego zamontujemy radio innej firmy. Wszystko jest poprawnie jak mamy włączone zasilanie kluczykiem ale po jego wyłączeniu i włączeniu pamięci zostają skasowane. Wydaje się wszystko w porządku w podłączeniach przy czym najczęściej tak sytuacja występuje gdy łączymy koski ISO z fabrycznej instalacji pojazdu ze złączem ISO w radiu (Alpine, Pioneer, Sony). Niestety w podłączaniu zasilania do kostek ISO są dwie szkoły. Jedna standardowa (Citroen, Fiat, Peugeot, Renault), która stosuje +12V podtrzymanie na styku 4 i +12V po stacyjce na styku 7, a druga z tzw. logiką zapłonu ma zamienione te dwa +12V miejscami (Opel, VW). Aby nasze radio nie traciło zawartości pamięci po wyłączeniu należy albo zamienić te styki miejscami albo też do obu +12V doprowadzić zasilanie nieodłączane stacyjką. A teraz wyjaśnienie dlaczego taka zamiana fabrycznie jest stosowana. Otóż takiego podłączenia wymaga logika zapłonu, tj. wyłączanie radia i włączanie kluczykiem oraz możliwość włączenia radia podczas postoju bez kluczyka. Taką możliwość oferują także radia Philipsa i one są przystosowane do obu podłączeń.