logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Rowny podzial lacza na dwa komputery - tylko 1 adres ip?

Darquiel 01 Lut 2007 11:30 3310 6
REKLAMA
  • #1 3514319
    Darquiel
    Poziom 2  
    Witam!
    Chciałem od razu zaznaczyć, że jestem dosyć zielony, jeśli chodzi o tematy sieci, dlatego tez moje pytanie może wydawać się banalne i śmieszne.
    Szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie, jednakże nie znalazłem takiej, która całkowicie rozwiałaby moje wątpliwości...

Otóż: Mam sieć osiedlowa LAN z dostępem do internetu. Od dostawcy otrzymuje tylko jedno IP, MAC karty sieciowej z tego co wiem jest jedynie sprawdzany(gdy zmieniam kartę sieciową muszę powiadomić o tym admina), nie ma na niego żadnej blokady... tzn gdy podpinam osobno laptopa, mam na nim internet, tyle, że admin widzi zmianę adresu MAC... (chyba, że ustawiam identyczny jak na PC).
    Kontynuując... mam dwa komputery : PC i laptopa. Internet jest podłączony kablem jedynie do PCta... i tutaj pojawia się problem :
    w jaki sposób mam rozdzielić te połączenie na PC i laptopa, aby zmiana ta nie była widoczna dla admina, lub przynajmniej nie ograniczała transferu innym użytkownikom sieci? Chciałbym także, aby laptop był podłączony siecią WLAN...
    Czytając inne tematy nasunęła mi się propozycja rozwiązania problemu :

Podpiąć bezpośrednio do sygnału hub. Do huba podpinam PCta i routera z obsługą sieci WLAN do którego następnie podłączam laptopa... Tylko...
    -czy moje komputery będą wtedy widoczne jako JEDEN ? -Jeśli nie, to w jaki sposób mam je podpiąć ? Jak już wspomniałem wyżej, mam jedynie jeden adres IP... i chciałbym aby cały transfer był dzielony na pół, pomiędzy 2 komputery...
    -jaki MAC zobaczy admin? Chciałbym także, aby nie było konieczności włączania PCta, gdy chce skorzystać z internetu na laptopie...

Chyba trochę namieszałem... dlatego zamieszczam schemat