logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Programowanie mikrokontrolera DS87C520 – czym i jak wgrać kod wygenerowany w Bascom '51?

mr_kciuk 20 Lut 2007 22:09 1169 3
REKLAMA
  • #1 3597352
    mr_kciuk
    Poziom 17  
    Ocena: 29
    Zdobyłem kilka sztuk takich uP z Maxima, mam notę katalogową
    Programowanie mikrokontrolera DS87C520 – czym i jak wgrać kod wygenerowany w Bascom '51?

Niby jest zgodny z 80C52, a "wyprowadzenia i instrukcje są zgodne z 8051", stąd rodzi się moje pytanie - jak to ustrojstwo zaprogramować? dokładniej mi chodzi czym + ew. programik, który to ogarnie :)

Jestem początkujący w uP, do tej pory były to AVR z bascomem i nieśmiertelnym STK200, teraz chce ugryźć coś nowego: bascom '51 bez problemu wygeneruje kod, tylko pozostaje problem "ostatniej mili" - jak to przenieść :(
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 3597670
    Electix
    Poziom 21  
    Ocena: 6
    Siemka!

Drogi kolego mr_kciuk. Jak widać po poście który napisałeś, dysponujesz datasheet'em do wymienianego w pytaniu µkontrolera. Przejżałem ten dokument i już z pierwszej strony można dowiedzieć się że jest to układ z wbudowaną pamięcią EPROM/ROM. Na stronie 28 widnieje schemat połączeń oraz jest opisany algorytm programowania tego mikrokontrolera. Z dokumentu tego można dowiedzieć się też że µkontroler ten pozwala na wyłączenie wewnętrznej pamięci programu i korzystanie z zewnętrznej lub na współdzielenie przestrzeni adresowej i jednoczesne korzystanie i z pamięci wewnętrznej i zewnętrznej programu. Można też poprzez odpowiednie nastawy w odpowiednich rejestrach zmniejszać pojemność wewnętrznej pamięci programu.