Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 - dziwnie falujace wolne obroty?(??)

dudijack 19 Mar 2007 17:47 23180 30
  • #1 19 Mar 2007 17:47
    dudijack
    Poziom 10  

    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
    Mam małe pytanie dotyczące samochodu marki Peugeot 406 2.0 16V rocznik 99/00.
    Otóz niedawno stałem sie jego posiadaczem i zastanawia mnie fakt dziwnie falujacych wolnych obrotów.po rozgrzaniu silnika obroty jak w zegarku stabilizuja sie na około 800 i wszystko byłoby ok ale faluja mniej więcej o około 30-40 obrotów w góre lub w dól .Nie jest to moze uciążliwe ale suma sumarum w dłuższym okresie czasu dość denerwujace.Czytałem dość dużo na temat modelu tej marki i większość takich usterek związana była z silniczkiem krokowym jednak polegały one na nie trzymaniu wolnych obrotów lub bardzo duzych skokach.Prosze o opinie w tej sprawie.

    Post był raportowany.
    (??) – ozdobnik ? -- > REGULAMIN pkt 11.2.[hefid]

    0 29
  • #2 19 Mar 2007 18:55
    organista18
    Poziom 9  

    Ja tez bym stawiał na silniczek krokowy. Spróbuj go może przeczyścić benzyną ekstrakcyjną, na długo nie pomoże, ale chociaż coś...

    0
  • #3 19 Mar 2007 19:25
    waski202
    Poziom 10  

    spobuj jeszcze cos pokabinowac z sada lamda znajomy mial podobny przypadek

    0
  • #4 19 Mar 2007 19:40
    dudijack
    Poziom 10  

    Tylko czy wyczyszczenie tego silniczka nie bedzie miało jakis ubocznych skutków? Z tego co wyczytałem czesto i gesto wiąze sie to z wizyta w ASO.Sam osobiście nie boje sie tego zrobic ,lubie "majsterkować" aczkolwiek wyjecie silniczka jest zwiazane z ponowna konfiguracja komputera.

    0
  • #5 19 Mar 2007 20:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 19 Mar 2007 20:21
    dudijack
    Poziom 10  

    Tzn?? prosze powiedz jasniej bo z tego co napisles nic nie rozumiem??:D

    0
  • #7 19 Mar 2007 20:28
    zdyz
    Poziom 14  

    obroty nigdy nie będą staly ,,jak drut,, zawsze jest jakaś tolerancja np. 800-850 i tak być musi nie poprawiajmy konstruktorów silnika

    0
  • #8 19 Mar 2007 20:31
    dudijack
    Poziom 10  

    Czyli jednym słowem tak ma być?dzieki serdeczne chłopaki.

    1
  • #9 19 Mar 2007 20:39
    aroxx1111
    Poziom 11  

    Panie "elektrit", czyszczenie silniczka krokowego to niejest żadna bzdura, i jak najbardziej wskazana, proponuję wymontować silniczek, i "wymoczyć" w benzynce ekstrakcyjnej, przez kilkanaście minut potem wysuszyć, najlepiej kładąc na godzinkę, dwie na ciepłym grzejniku. W międzyczsie wyczyścić komorę "gniazdo" tegoż silniczka często jest tam tyle syfu(zwłaszcza przy większych przebiegach), że palec silniczka ma się ciężko przesuwać. Powinno być ok. Dodatkowo propnuję restart ECU silnika i adaptację.

    0
  • #10 19 Mar 2007 20:42
    dudijack
    Poziom 10  

    Czyszczenie tak , wyczyszczenie komory tez, ale restart ecu niestety nie mam pojecia jak to zrobic .

    0
  • #11 19 Mar 2007 20:49
    aroxx1111
    Poziom 11  

    Odłącz +od akumulatora na noc, rano uruchom silnik i na biegu jałowym niech pracuje, aż załączy się wentylator, po czym wyłącz silnik, i już. Po kilku minutach postoju można normalnie jeździć.

    0
  • #12 19 Mar 2007 20:52
    dudijack
    Poziom 10  

    Dziekuje spróbuje i podziele sie wynikami.Dobranoc dziś.

    0
  • #13 19 Mar 2007 20:52
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 19 Mar 2007 20:56
    dudijack
    Poziom 10  

    Panowie dojdźcie do konsensusu bo zaczynam miec metlik w głowie.:cry:

    0
  • #15 19 Mar 2007 21:01
    aroxx1111
    Poziom 11  

    Czy kolega" elektrit" widział kiedyś ten silniczek właśnie w tych motorkach 1.8 i 2.0 16V, nie zasypuj tego postu bełgotem typu " przewietrzanie zbiornika evap", jeżeli wogóle wiesz o czym piszesz, bo to nie jest przyczyna falujących obrotów we "francuzach"

    0
  • #16 19 Mar 2007 21:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 19 Mar 2007 21:23
    aroxx1111
    Poziom 11  

    No tak, ale widziałeś go tylko z zewnątrz, a piszesz że, cyt. "obejdzie izolacja z uzwojenia.Jest ono nawinięte drutem DNE" a to nieprawda. No właśnie musisz koniecznie go rozebrać żeby poznac zasadę działania, jeżeli chodzi o dolot w tym motorku to koniecznie go też obejrzyj i przestań pisać o "evap", bo właściciel samochodu zaprowadzi go do ASO i będzie śmiesznie. Poczekajmy na efekty pracy "dudijack" i dalej się pomądrzymy, jak nic nie pomoże na jego obroty ok.

    1
  • #19 19 Mar 2007 21:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 24 Mar 2007 08:41
    aroxx1111
    Poziom 11  

    No widzisz "elektrit", wystraszyłeś kolegę swoimi mądrościami i próbą przekonania całego forum do swoich racji i niedowiemy się co było przyczyną falujących obrotów w tym konkretnym przypadku.
    Pozdrawiam.

    0
  • #21 24 Mar 2007 11:30
    dudijack
    Poziom 10  

    Witam po przerwie.Silniczek wyczyszczony.I..... obroty jałowe są bardziej równomierne.Nie jest to ideał ale juz coś .Podejrzewam iż gdybym wyczyścił cały układ dolotowy przepustnicy efekt byłby jeszcze lepszy.

    0
  • #22 24 Mar 2007 17:14
    aroxx1111
    Poziom 11  

    Zdejmij jeszcze rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicą, w gardzieli przepustnicy zobaczysz taki mały czujniczek, zobacz czy nie jest oblepiony syfem, jeżeli tak, to delikatnie oczyść, można użyć jakiegoś płynu.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Acha, dobrze jest takie rzeczy robić na ciepłym silniku , nie ma wtedy problemu z osuszaniem elementów. Podzrawiam.

    0
  • #23 13 Lut 2009 17:52
    paciuk
    Poziom 2  

    a ja odswieze temat

    Mam w moim autku problem z obrotami wachaja sie w granicach 400-450.
    chcialem troche podciagnac obroty na lince ale nic to nie daje.Silnik jakby nie rowno pracowal a przepustnica i krokowiec wyczyszczony.Pytanie co go boli?

    peugeot 406 coupe 99r silnik 2.0 16v

    0
  • #24 13 Lut 2009 17:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 13 Lut 2009 18:27
    paciuk
    Poziom 2  

    moze i za cienki ale w irlandii polskich mechanikow to jak na lekarstwo a u irlanczyka naprawiac to wolalbym kupic inne auto

    Dzieki za pomocna odpowiedz

    0
  • #26 20 Maj 2009 09:58
    MARCIN190880
    Poziom 9  

    Witam wszystkich . Ja również mam problem z obrotami silnika.
    Mój Peugeot 406 1,8 16v 97r. miał czasami problem z odpalaniem , po odpaleniu trzeba było trzymać nogę na gazie przez dłuższą chwilę aż się nagrzeje i postanowiłem wyczyścić silnik krokowy oraz przepustnicę . Oczywiście silnik krokowy rozebrałem ( wykręciłem ten "palec) z gwintem ,zdjąłem tulejkę i sprężynkę i z powrotem wkręciłem do samego końca . Po zmontowaniu całości auto ma czasami bardzo wysokie obroty. Na zimnym silniku chodzi ok. ale jak się nagrzeje to obroty mocno wzrastają i po zdjęciu nogi z gazu powoli spadają ale też są wysokie jakby ssanie się załączało, czasami wraca wszystko do normy ( czy silniczek krokowy może się zacinać lub być źle zmontowany ?)

    2
  • #27 20 Maj 2009 11:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 20 Maj 2009 11:31
    MARCIN190880
    Poziom 9  

    ZATEM KOLEGO CO SUGERUJESZ "NIE"

    Dodano po 3 [minuty]:

    elektrit napisał:
    Widziałem, nawet mu fotkę trzasnąłem.
    Taki, nie?

    Co tam chcesz czyszczić metodą "wymaczania"
    Chyba nie ten gwint.
    Poza tym dowiedz się co to jest EVAP.
    No i zobacz jak to jest połaczone z dolotem.

    NA ZDJĘCIU TA CZĘŚĆ Z GWINTEM MUSI BYĆ WKRĘCONA DO KOŃCA ?

    2
  • #30 25 Wrz 2011 23:20
    Karol8526
    Poziom 10  

    Pany ja proponuje wymienić map sensor??

    0