Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATmega8 i USART na MAX232

as124 19 Mar 2007 19:31 6945 5
  • #1 19 Mar 2007 19:31
    as124
    Poziom 14  

Witam.
    Chciałbym połączyć PC z ATmega8 przy pomocy kości MAX232 jednak nie jestem pewien czy robie to poprawnie. MAX posiada 2 "zestawy" do tej komunikacji? W datasheet ATmegi pisze, że wystarczy użyć 2 linii natomiast ile ma odchodzić z MAXa do RS w komputerze? Czy tak jest dobrze? (przepraszam za jakość rysunku) Same układy są zasilane prawidłowo (wraz z kondensatorami).

0 5
  • #2 19 Mar 2007 20:25
    Jj_Johnys
    Poziom 21  

witam. Połączenia są poprawne. Musisz tylko jeszcze połączyć masy komputera i układu z megą. Na gnieździe RS232 masa jest na pinie 5. dodatkowe sygnały musiałbyś wyprowadzać gdybyś chciał sterować przepływem.

0
  • #3 19 Mar 2007 21:00
    as124
    Poziom 14  

Jestem kompletnie zielony w tego rodzaju transmisji :( . Potrzebuje komunikacji dwustronnej tzn. z PC do uP i z uP do PC. Przesyłane będą dane w porcjach 2 bajtowych. Pytanie czy takie połączenie umożliwi mi komunikacje na zasadzie zgłoszenia przerwania w PC gdy "coś wpiszę do rejestru nadawczego uP?

0
  • #4 19 Mar 2007 21:01
    mirekk36
    Poziom 42  

Witam,

kolego jeśli chcesz zrobić to dobrze i używać w najprostszej wersji RS232 to zrób to wg tego schematu dokłanie. Zwróć uwagę na połączone piny w gniazdku DB9 - tzn 6 i4 oraz 7 i 8.

ATmega8 i USART na MAX232

tylko wartości kondensatorów mogą być mniejsze od 1uF do 4,7uF

taki układ zawsze będzie ci ładnie działał

co do pytania o przerwanie w PC: