logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

NOKIA ITT 7143 - brak WN, wymiana tranzystora BU508A nie pomogła

kkazik40 31 Mar 2007 02:27 1634 9
REKLAMA
  • #1 3736250
    kkazik40
    Poziom 11  
    Witam
    Zaznaczam że jestem totalnym amatorem w tej dziedzinie.
    Telewizor po naprawie(przez serwisanta) grał parę lat, w międzyczasie u dołu ekranu pojawił się czarny pas, ale po kilku do kilkunastu minut prawie znikał.
    W końcu odmówił posłuszeństwa, zatem zabrałem się do zdiagnozowania usterki, pomiary wskazywały na uszkodzenie tranzystora BU508A.(według schematu ma być S-2000A)
    Tranzystor został wymieniony ale omyłkowo na BU508DW, pograł tylko może godzinkę.
    Znowu pomierzyłem,wszystkie napięcia po stronie wtórnej przetwornicy są zgodne ze schematem , no prawie, poza jednym 158V według schematu ma być 148V (ustawiłem).
    Oczywiście ten BU508DW nie wytrzymał , wstawiłem teraz już BU508A, i WN nie startuje, brak żarzenia kineskopu.
    Telewizor reaguje na pilota, włącz, wyłącz , itp. Po paru włączeniach coś zaszeleściło i przetwornica zaczęła próbkować , brak napięć po stronie wtórnej.
    Po odłączeniu zasilania 148V od trafa WN przetwornica znowu wytwarza prawidłowe napięcia, więc odlutowałem wszystkie elementy po pierwotnej stronie trafa WN(wyeliminowanie uszkodzonego elementu), niestety nic to nie dało. Zdaje mi się, że jednak trafo WN uszkodziłem.
    Jeżeli z tego opisu można jakiekolwiek wnioski wyciągnąć to bardzo proszę o radę co z tym zrobić.
    Schemat NOKIA 7142 mogę podesłać jeżeli ktoś będzie zainteresowany.
    Pozdrawiam Kazik.
  • REKLAMA
  • #2 3736269
    Jarema
    Użytkownik obserwowany
    Ocena: 32
    Witam,
    Nie chcę źle wróżyć, ale podejrzewam trafopowielacz a dokładnie przebicie miedzyzwojowe.
    Jeśli masz kogoś z testerem do traf albo miernikiem indukcyjności to zgłoś się do niego z tym trafem.