Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ricoh Aficio 1045 - drukuje w sieci ale nie skanuje ???

15 Maj 2007 07:38 13522 22
  • Poziom 18  
    Witam

    Mam problem z Aficio 1045, kserokopiarka jest podłączona do sieci i drukuje z każdego stanowiska natomiast Smart Device monitor pokazuje że nie rozpoznano urządzenia i nie można sprawdzić statusu jak też zainstalować skanera sieciowego.
    Oczywiście maszyna jest z opcją skanera.

    Może macie jakies doświadczenia lub sugestie co z tym robić ?
  • Poziom 10  
    Witam

    Poszukaj pliku

    scnhosts

    Prwadopodpbnie tu:

    c:\windows\twain_32\Ricoh_V4\TP7500\ScanCTRL

    i wpisz adres sieciowy drukarki
    Zainstaluj skaner na stacji roboczej.
  • Poziom 12  
    Albo zainstaluj ScanRouter'a Lite i ustaw skrzynki odbiorcze na nim. Wówczas szybciej i prościej skanuje się i to z panelu maszyny.

    Pozdrawiam

  • Poziom 43  
    Maszyna nie ma swojego serwera ( w 2045 serwer wgrano na kopiarkę ) - ScanRouter jest niezbędny do konfiguracji
  • Poziom 29  
    Witam

    Jeżeli SDM nie pokazuje statusu urządzenia to oznacza że nie jest w stanie odczytać informacji z kopiarki. Problemem może być juz kilka razy przerabiany "problem" zapory systemowej. Do otrzymania informacji z urządzenia (status, poziom papieru w kasetach itd jak i możliwość skanowania) potrzebna jest bezproblemowa komunikacja w obie strony. W ustawieniach zapory należy pozwolić na pełną komunikacje z adresem IP urządzenia.
    Co do skanowania sieciowego to zgadzam się z kolegą marek216.

    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Oczywiście nie zapomniałeś o wgraniu stera TWEINA do skanera? Scain Router jest potrzebny , jeżeli chcesz wykorzystywać funkcje skanowania sieciowego i dystrybucji pliku z panelu kopiarki. Tak jak pisał Marek w 1045 jest to jeszcze niestety oddzielny programik, w 2045 już wbudowano w sprzęcior.
  • Poziom 23  
    jezeli z poziomu sieci skanera nie widać ,powinieneś:
    -zainstalowac oprogramowanie -
    TWAIN dla skanowania z kompa p2p
    SKAN ROUTER dla skanowania z maszyny
    -wpis na sztywno adresu IP w pliku scnhosts stosuje sie przy różnych adresach w podsieciach:
    np: komp jest pod adresem : 128.10.10.1
    maszyna jest pod 198.10.10.2 ,
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam podobny problem. Sprawdziłem już wszystko co możliwe i bez rezultatów. Urządzenie: Ricoh Aficio 1045, sterownik PCL 6. Jako drukarka sieciowa działa w zasadzie bezproblemowo. Natomiast nie mogę uruchomić skanowania sieciowego. Na serwerze zainstalowane są aplikacje Ricoha wtym ScanRouter w wersji 2.0.4.0. Znajduje on w sieci urządzenie po adresie IP (Set I/O Device) natomiast przy próbie jego dodania wyskakuje monit o nimożliwości nawiązania połączenia z urządzeniem (i sugestia sprawdzenia zasilania).
    Co ciekawe ScanRouter obsługuje aktualnie 2 inne urządzenia - Ricoh Aficio 2027 i z nimi nie ma żadnych problemów, skanowanie sieciowe działa poprawnie. Czy problem tkwi w uboższych możliwościach konfiguracji 1045 (brak możliwości ustawienia adresu serwera DNS, domeny)?
    Adres IP urządzenia nie jest nigdzie blokowany (sprawdzałem wg sugestii z wcześniejszych postów). Dla sprawdzenia zainstalowałem też sterownik TWAIN. Z komputera, z wykorzystaniem twaina skanowanie działa.

    Niestety nie mam pomysłu co może być przyczyną problemu. Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 29  
    Witam

    Jest jeszcze jedna mozliwość - w kodach kopiarki (dokładnie nie pamietam) ale chyba w zakładce MODE są parametry sieci i tam jest adres ip serwera skanów. Czasami jest tak że zapisuje on pierwszy uzyskany adres komputera z eCnanRouter'em i po np resecie komputera (ip komputera dynamiczne) nie odświerza nowego adresu. Dokładne namiary na ten kod moge podać jutro.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Nie za bardzo wiem o co chodzi z tymi kodami kopiarki. "Uczę się" tych urządzeń na bierząco i jedyne z czego korzystałem to opcje konfiguracyjne w panelu i przez przeglądarkę. Proszę zatem o te namiary i jakieś wskazówki jak tego użyć.
  • Poziom 29  
    Witam

    Polecam lekturę https://www.elektroda.pl/rtvforum/sutra1020105.html#1020105

    Co do kodu dotyczącego adresu ip komputera z ScanRouter'em to jest to kod 8 - 001 (nie ma opisu kodu w serwisówce - kod jest opisany w serwisówce od Printer/Scaner'a) wpiszesz tam z palca prawidłowy adres ip komputera - powinno zaskoczyć.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam ponownie. Bardzo dziękuję za odzew i dotychczasowoą pomoc!

    Adres ip serwera skanów został wprowadzony w kodach drukarki, niestety nic to nie zmieniło. Czy trzeba wykonać jeszcze jakieś czynności przed próbą połączenia ScanRouterem?
    Co jeszcze mógłbym sprawdzić? W czym jeszcze może tkwić problem? Niestety nie mam już pomysłu.
  • Poziom 10  
    Jedyną różnicą jaką zaobserwowałem między skanerami sieciowymi które już funkcjonują (Aficio 2027) a urządzeniem w którym to skanowanie próbuję uruchomić jest taka że ScanRouter widzie je tylko po adresie ip, antomiast nie rozpoznaje nazwy hosta. Tamte działające przy "Set I/O device" są wyświetlane po nazwach, a nie tylko po ip.
    Jak już wcześniej wspominałem mają one bogatsze opcje konfiguracji sieciowej o adres serwera dns, domeny. Czy to może mieć jakieś znaczenie?
    Wydaje mi się że nie bo jako drukarka urządzenie funkcjonuje bez problemu.
  • Poziom 10  
    ...a jednak. Ma to znaczenie najwyraźniej. Rozwiązaniem problemu w moim przypadku okazała się wymiana urządzenia. Model Ricoh Aficio linię wyższy czyli Aficio 2045, który wspomniane wcześniej szersze opcje konfiguracji posiada, po wprowadzeniu wszystkich ustawień bezproblemowo nawiązał połącznie ze ScanRouterem (a raczej odwrotnie) i wszystko zaczęło działąć tak jak powinno.
  • Poziom 10  
    Prosiłbym o opisanie procedury uruchomienia skanera - walczę już z tym kilka godzin i jakoś nie udaje mi się tego zrobić
  • Poziom 13  
    Mam Ricoh 1232C Drukuje w sieci ale nie skanuje zainstalowalem Twain i widzi skaner ale jak robie podglad albo skanuj to po 10 sek wyskakuje komunikat "SKANER NIE ODPOWIADA" mam dwa komputery w sieci i jest to samo
  • Poziom 22  
    Skanery są dosyć kapryśne.

    Proszę najpierw tak jak pisali koledzy w poprzednich postach skontrolować ustawienia zapory sytemowej.

    W winXp START -> USTAWIENIA -> Połączenia sieciowe -> (w zakładce po lewej) Zmień ustawienia Zapory Sytemowej -> w okienku, które się pojawiło dać WYŁĄCZ.

    Następnie proszę przyglądnąć się zaporze, która może być wbudowana w programy antywirusowe (NOD 32 ESET, Norton...) itp. Dla testów również proopnuję wyłączyć.

    Adresy w sieci przypisać na stałe:
    Czyli np. komputer 10.0.0.1, kopiarki 0.2 i 0.3

    W SM kopiarki wpisać delivery server = 10.0.0.1
    Zainstalować Scan Router LITE, postępować według wskazówek...

    Jeżeli, ktoś chce działać poprzez TWAIN i skanować do aplikacji np, Worda proszę pamiętać o odpowiedniej edycji pliku scnhosts według wskazówki zawartej właśnie tym pliku. (Wzór dodania stałego adresu IP maszyny).

    PS. Gdy będę w pracy podam, które dokładnie porty są wykorzystywane przez maszynę i które należy odblokować w zaporze.
  • Poziom 22  
    Sances byłbym wdzięczny z tymi portami w zaporze. już kombinowałem z różnymi ale i tak pozytywny wynik daje tylko wyłączona zapora
  • Poziom 13  
    w maszynie mam ip stale, mam pytanie jak skanowac za pomoca scan roter lite .
  • Poziom 20  
    Witam
    Czy komuś udało się uruchomić skanowanie przy pomocy Scan Routera do Visty?
  • Poziom 22  
    Witam serdecznie po urlopie.

    Porty których używa skaner...

    :1032 do :1037
    :1634 do :1637

    a dodatkowo :1828 i :3670

    Należy pamiętać oczywiście o 1045

    należy je w zaporze odblokować.

    Jaki problem z programem ma kolega na VISCIE.
    Nigdy nie instalowałem tam tego oprogramowania, ale nie powinno to przynosić problemów. W którym momencie instalacji napotyka kolega na problemy?

    Serdecznie pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Wszystko u mnie juz działa ok dzieki
  • Poziom 12  
    Witam
    A czy komus udalo sie uruchomic scan router w Win7 x64?