logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kto mi pomoże naprawić amplituner - Technics SA-303

TomaszM 15 Maj 2007 12:07 2063 7
REKLAMA
  • #1 3886388
    TomaszM
    Poziom 10  
    Witam,

Zakupiłem sobie ostatnio ww amplituner, jestem zielony w tej tematyce, a czytając to forum wiem że się da to i owo zreperować... Chciałbym w nim:
    - uzupełnić podświetlenie skali. Palą się 3 żarówki z 10,
    - przeczyścić (ewent. wymienić) potencjometry, słychać delikatne trzaski po włączeniu "loudness" i w skrajnych położeniach balansu
    - po włączeniu "power" potrzeba ok 2 sekund aby zaczęła płynąć muzyka. W tym czasie słychać ją "gdzieś w dali" bardzo, bardzo cicho. Czy to norma?

Pozdrawiam
    Tomek
    Kontaktuj się z ogłoszeniodawcą poprzez Prywatną Wiadomość (ikonka PW).
  • REKLAMA
  • #2 3886433
    danielkk
    Poziom 31  
    Ocena: 113
    Ja mysle ze te 2 sekundy to czas po jakim sie włącza przekaznik ktory dopiero puszcza sygnał na głosniki. jesli sie palą zarowki to musi byc gdzies przyczyna byc moze zbyt duze napiecie lub zbyt duzy prąd przez nie płynie. fajnie by było jak bys miał schemat
  • REKLAMA
  • #3 3886572
    TomaszM
    Poziom 10  
    ...jak się pewnie domyślasz schematu nie posiadam:)

A żarówki "dostałem" ze sprzętem już przepalone..., i nie wiem czy to poporstu ze starości padły (chyba najbardziej prawdopodobne), czy cos je spaliło...
    Koło się zamyka, potrzebuję czyjejś pomocy aby to wszystko sprawdzić.
  • #4 3886616
    Ewaryst
    Poziom 14  
    Ocena: 28
    1. Kup żarówki i je zamontuj. Jak chcesz się przekonać co je pali. Sądzę, że wszystko jest w porządku i padły od starości.
    2. Potencjometry wymień lub psiknij do starych środka do ptencjometrów (często pomaga).
    3. To normalne, że trzeba odczekać chwilę aż układ zabezpieczający głośniki włączy muzykę.
  • REKLAMA
  • #5 3886640
    TomaszM
    Poziom 10