logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kto odpowiada za wykonanie uziomu w przyłączu instalacji TNS?

brak247 23 Maj 2007 00:21 2286 12
REKLAMA
  • #1 3912015
    brak247
    Poziom 2  
    Witam nie jestem elektrykiem lecz elektronikiem. wlasnie skonczylem montarz instalacji TNS w nowo wybudowanym domu. Zostalo przylacze wzgledem ktorego mam problem poniewaz nie wiem czy uziom w tym przylaczu mam zrobic ja czyli inwestor, czy też ZE. Prosze o odpowiedz;]
  • REKLAMA
  • #2 3912196
    bonanza
    Spec od Falowników
    Ocena: 423
    ZE raczej na pewno nie, ale ogólna zasada jest taka, że zrobić ma ten, kto za to bierze pieniądze (umówiony zakres robót).
  • REKLAMA
  • #3 3912365
    stomat
    Poziom 39  
    Ocena: 1978
    A jeszcze bardziej ogólna że ma zrobić ten, komu uziom jest potrzebny. Do czego dostawcy uziom w Twoim złączu ? Do niczego.
  • #4 3913606
    Elmont
    Poziom 26  
    Ocena: 220
    Myślę że Sam Niewykonywałeś przyłącza energetycznego bo ten zakres
    obecnie najczęsciej lezy po stronie dostawcy energii. I to dostawca sam
    ogłasza przetargi na wykonanie przyłączy dla odbiorców,wykonawca tego
    przyłacza powinien wykonac wymagane przepisami ochrony przeciwporaż.
    a wiec odpowiednich parametrów uziomy.Ty Możesz sie do tego uziomu
    przyłączyć lub wykonac własny uziom dla systemu TN-S wktórym dla Twego
    bezpieczeństwa i Twoich bliskich powinien być o najwyższej skuteczności.
  • #5 3913650
    Arturo2005
    Poziom 33  
    Ocena: 485
    Wielkopolska - uziom wykonuje odbiorca.
  • REKLAMA
  • #6 3914017
    KACZOREK
    Poziom 21  
    Ocena: 197
    a gdzie zginął uziom fundamentowy przecież prawo budowlane nakłada obowiązek wykonania takiego uziomu nie wspomnę o instalacji odgromowej dla której też należało by taki uziom wykonać
  • #7 3914725
    Kao
    Poziom 16  
    Ocena: 14