Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec gitarowy (kilka pytan)

28 Maj 2007 10:52 1305 7
  • Poziom 11  
    Witam
    Buduje piec gitarowy. Koncowka na TDA2050 preampy stad: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic215412-0.html
    1. Jaka moc maja miec rezystory? Czy to ma znaczenie w tym przypadku?
    2. Jakich przewodow uzyc? Sygnalowe ekranowane - jakiej grubosci, zasilajace - jaka grubosc, plecionka czy drut? Miedzy wyjsciem a glosnikiem przewod glosnikowy:?:
    3. Jaki radiator do tda2050?
    4. Jak zrobic przelacznik miedzy kanalami (przedwzmacniaczami)? Wystarczy przelaczanie sygnalu (czy zasilania?) za pomoca przelacznika on-on?
    Prosze pomozcie mi :cry:
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Odpiszcie prosze! Dzisiaj musze zamowic podzespoly.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Witam

    1. Moc rezystorów nie ma znaczenia oprócz jednego w układzie preampa bez przesteru który ma 1W.
    2. Sygnałowe ekranowane - grubość raczej nie ma znaczenia raczej liczy się jakość. Nie polecam kabli sygnałowych sprzedawanych w sklepach elektronicznych po 40 gr za metr gdzie ekran to poprostu kilka drutów bez izolacji biegnących równolegle z pozostałymi przewodami. Jako zasilające przy tej mocy wystarczą 1mm kwadrat. Jeśli to ma być piec to kable do głośnika będą krótkie więc nie będzie różnicy między kablem zwykłym a głośnikowym.
    3. Radiator im większy tym lepszy. Możesz wykorzystać duży radiaror z procesora.
    4. Wystarczy przełącznie sygnałów. Wyłącznik daj na wyjściach preampów a wejśćia połącz do kupy,bo raczej nie powinno się łączyć wyjść bezpośrednio ze sobą.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Wielkie dzieki ;) W koncu konkretne odpowiedzi :)
    Ten rezystor 220/1W bedzie zastapiony stabilizatorem ;)
    Czy samo przelaczenie sygnalow to dobre rozwiazanie? Po co ma przeplywac prad przez uklad ktory nie jest uzywany? Uzyc przelacznika on-on czy on-off ktory bedzie wlaczal/wylaczal sygnal z przesteru? Ja bym stawial na 1. :D ale efekty typu "kostka" podlacza sie miedzy gitare a piec czyli do preampu czystego ;)
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Witam

    "kostki" włączane są szeregowo pomiędzy gitarę a piecyk, przeważnie zawierają w sobie preamp efektu i preamp czysty, który jest właściwie jednym preampem. I to podłącz się dopiero do preampu piecyka. Napisz jak chcesz to zrobić, czy płytka przesteru będzie w osobnym pudełku "kostce" czy wszystko będzie w piecyku a kostką będzie tylko przełącznik przełączany nogą, czy może oba preampy będą w kostce a w piecyku tylko końcówka mocy?
    Wyłączania zasilania w sprzęcie audio raczej się nie stosuje ponieważ przy włączaniu/ wyłączaniu towarzyszą stany nieustalone które w sprzęcie audio charakteryzują się trzaskiem, chwilowym buczeniem itp.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Chyba nie wyrazilem sie jasno ;)
    Wszystko bedzie w jednym pudle. Chodzilo mi o to czy zmiana kanalu ma sie odbywac za pomoca przelacznika on-on? Takiego wlasnie: Piec gitarowy (kilka pytan) Czy moze w ten sposob ze kiedy wlaczony jest kanal czysty sygnal biegnie z preampu czystego a kiedy wlaczony jest przester sygnal biegnie z czystego i przesterowanego? Wydaje mi sie ze opcja pierwsza bo ten preamp przester jest chyba komletnym przedwzmacniaczem ;)
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Możesz wykorzystać jedynie przełącznik on-on, tylko się zastanawiam po co Ci oba preampy. Ten z przesterem może grać noralnie, a do czystego można dorzucić prostrzy przester,

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    yyy tak? :roll: No nie wiem. W tamtym temacie o piecu Janka pisza ze ten kanal czysty raczej trudno jest przesterowac a kiedy skreci sie przester (w drugim preampie) to jest za cichy i dzwiek nie jest super czysty.
    Wydaje mi sie ze tak bedzie lepiej i niewiele drozej :)
    Co do przelacznika kanalow, ma on przelaczac tylko sygnal? Ale po co prad ma plynac przez nieuzywany w tym momencie uklad :?: