logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować przerywacz impulsowy 6-12V do sygnalizatora 10mA?

crab_79 21 Lip 2007 09:20 1080 7
REKLAMA
  • #1 4100489
    crab_79
    Poziom 10  
    Witam grupowiczów, jestem początkującym elektronikiem i może ktoś mi w prosty sposób pomoże.

Otóż mam sygnalizator zasilany baterią napięciem w przedziale 6-12V a prąd to około 10mA, jednak dla moich zastosowań wystarczy by po zamknięciu obwodu dawał impulsy raz na 8-10 sekund.

Układ ma zasilanie bateryjne i teraz po zadziałaniu bateria szybko mi się rozładowuje. Znalazłem tutaj wiele prostych układów przerywaczy ale realizują one zazwyczaj cykl symetryczny zwarcie/rozwarcie przy mniejszych częstotliwościach.

Może ktoś naprowadzi na jakim układzie albo za pomocą jakiego schematu można coś takiego zbudować. Tak na wstępie to wydaje mi się by układ nie był podatny na zmiany napięcia (6-12V) to pewnie odpada prosty schemat na tranzystorach ale może ktoś mnie wyprowadzi z błędu :)

Pozdrawiam i czekam na wszelkie sugestie
    Crab
  • REKLAMA
  • #2 4100507
    daduszeryf
    Poziom 28  
    Ocena: 212
    Cześć.Jest dużo prostych układów realizujących czas pracy czas przerwy na prostej kości 555.Poszukaj na GOOGLE
  • REKLAMA
  • #3 4100519
    crab_79
    Poziom 10  
    Właśnie widziałem tutaj nawet prosty programik do obliczenia układu na kości 555 ale w tym programie niestety minimalna częstotliwość to 1Hz przynajmniej ja na taki trafiłem. Wpisanie np 0,1Hz powoduje powstanie błędów. Czy może ja coś źle rozumuję?
  • #4 4100529
    daduszeryf
    Poziom 28  
    Witam a Tobie jakie przedziały częstotliwości potrzebne.
  • REKLAMA
  • #5 4100551
    crab_79
    Poziom 10  
    Zdaje się, że 5-10s to będzie około 0,1Hz - 0,2Hz ?

Na stronie http://www.doctronics.co.uk/555.htm znalazłem kalkulator, który daje częstotliwości poniżej 1Hz.