Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Do posiadaczy Mazdy MX3 i nie tylko-wygląd wewnetrzny

DoctorX 31 Jul 2007 18:34 13434 16
  • #1
    DoctorX
    Level 23  
    No witam,długo się czaiłem z zakupem no i od 2 miesięcy jestem posiadaczem MX3 V6.
    No hmm...ale chciałbym coś zacząc zmianiać w wygladzie,nie znam się na tuningu za bardzo i do tego chyba nie mam odpowiedniego zmysłu artystycznego...
    Mazda jest koloru czerwonego (ostry czerwony) i coś bym prysnął w środku,ale nie wiem co pasuje do tego koloru.Wierzcie mi pod tym względem jestem beznadziejny-nie wiem czy plastikowe elementy prysnąć na czerwono czy na jakiś inny pasujący do czerwonego kolor.
    Wiadomo jak już wybiorę jeden kolor to muszę sie go trzymać i resztę też traktować tak samo.
    Kupiłem sobie pistolet do malowania i trochę potrenowałem,nie wiem jaką farbę do plastików zastosować no ale to mniejszy problem(sobie gdzieś poczytam).
    hmmm....czy niebieskie LED są jeszcze modne? do podświetlenia deski,właściwie chciałbym żeby wchodziły w lekkie bordo-produkują takie ledy?No tylko żeby mi to zagrało znowu z tym kolorem który strzelę w plastiki...ja już nic nie wiem ;(
    Mi się wydaje że albo kolor czerwony(farby) albo jakiś niebieski,a może zielony ostry :?: co w ogóle jest na topie,albo na tyle uniwersalne żeby po jakimś czasie się kupiec na autko znalazł ;)
    PZDR
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    sebastianxxx
    Level 15  
    Jeszcze załóż czerwony worek na dźwignię zmiany biegów i hamulca ręcznego i efekt murowany. Nikt takiego samochodu nie kupi (a ludzie z wyczuciem smaku wyśmieją)

    MX3 raczej ciężko poprawić wygląd małym kosztem, i tak jest dość oryginalna. Na początek doprowadź samochód do idealnego stanu, jak już napisał James695 załóż ładne felgi jakieś 17", pomaluj zaciski np. na czarno (bo jak nie mają 4 tłoczków to odpadają rzucające się w oczy kolory). Późnej np. obniż zawieszenie (w granicach rozsądku). Można zamontować ładną końcówkę wydechu (lub założyć "sportowy" tłumnik jak lubisz pierdzący wydech)

    We wnętrzu jak nie masz poduszek powietrznych zamontuj sportową kierownicę, dodatkowe wskaźniki itp.
    Żadnej kolorowej sieczki.

    Malowanie plastików, ledy, neony, stroboskopy itp. to wioska.
  • #4
    DoctorX
    Level 23  
    aha no to git, czyli wszystko co bym chciał zrobić w środku to wiocha... Faktycznie rozpisaliście się na temat wyglądu z zewnątrz a ja już to wszystko mam tj.ładne alusy,sportowy wydech i mazda jest obniżona no to prawie wszystko poza sportową kierownicą(za którymi niestety nie przepadam).
    BTW
    Podeślę Wam kilka fotek i ocenicie czy to wiocha czy nie...
    "...pomaluj zaciski np. na czarno ..." czekaj bo nie wiem o których zaciskach mówisz...
  • #5
    tplewa
    Level 39  
    DoctorX wrote:
    aha no to git, czyli wszystko co bym chciał zrobić w środku to wiocha... Faktycznie rozpisaliście się na temat wyglądu z zewnątrz a ja już to wszystko mam tj.ładne alusy,sportowy wydech i mazda jest obniżona no to prawie wszystko poza sportową kierownicą(za którymi niestety nie przepadam).


    i tak zostaw :)
  • #6
    DoctorX
    Level 23  
    hmm... ;)
    tak w ogle to te auto też praktycznie kupiłem przez sugestie innych ludzi(mam też mazde 323 1.3 hatchback)
    Większość ludzików pytała "kiedy zmieniasz autko..."
    No i po kilku takich tekstach wynalazłem że MX3 to będzie TO!
    Teraz jak już ją mam to mówią tak:
    "ja bym tu widział białe zegary"..."te alusy bym zmienił na taki profil z takimi oponami"...zdejmij to czy tamto,przyciemnij szyby,przyciemnij lampy".może neony pod spód,w środku i na grila..." z przodu xenony włóz...no i w środku jakaś taka nudna"..itp.

    Ja jedynie chciałem wysposarzyć w dobre audio no i włożyłem
    Wzm DENON 5.1 Woofer Infinity ,2 trójdrożne Blaupunkty i jakies w drzwiach były a że grały to zostawiłem.
    No i co mi się podobało w innych modelach to tylne światła w a'la Lexus style,no ale dosyć drogie są wiec szukam okazyjnie gdzieś ...
    Te wszystkie męczące sugestie wpłynęły na mnie i chciałem cos zacząć no ale tu widzę same sprzeciwy...
    Ciekawe dlaczego gdy obserwowałem aukcje allegro przez bardzo długi czas to te seryjne samochody nie szły a te "tuningowane na wiochę" pieknie schodziły,szkoda że linki mam już nieaktualne.Zobaczylibyście jak się zabijali właśnie za czrną magdą MX3 nafaszerowaną głośnikami,sportowymi bajerami i białą deską.Wiocha wiochą ,ale się sprzedaje-powiecie że "a to gówniarze kupują"...ale kupują!
    BTW
    Moją 323 też obserwowałem oczywiście nieprzerabiane stały i stały na aukcjach,a jakiś koleś prysnął autko zielonym brokatowym lakierem.Rocznik autka chyba93 czy jakoś tak,ale to było nie ważne bo sama licytacja wyglądała jak rzeź!Kiedy cena osiągnęła 4800zł(a ten rocznik w serii chodzi po 3500zł) koleś zakończył aukcję bo "dostałem świetną propozycję nie do odrzucenia"
    hmmm...pomyślałem
    Ktoś tu wcześniej napisał"nikt później od ciebie tego auta nie kupi"...mieszane mam uczuia...
  • #7
    sebastianxxx
    Level 15  
    Miałem na myśli zaciski hamulców
  • #8
    tplewa
    Level 39  
    Czyli koledzy doradzaja cie typowa wioche, a o tuningu maja takie pojecie co przeczytaja na allegro. Zapewne jeszcze diody w spryskiwaczach tez radzili...

    Jak ktos cos takiego zrobi z jakims golfem itp. to kij z tym, ale te autko ma akurat swoj urok i szkoda go psuc...

    Kolor owszem mozna zmienic np. na jakis 3 warstwowy... ale ale wyjdzie cie to z 6000zl i lepiej znalezc dobrego lakiernika bo moze spaprac drogi lakier...

    A to ze jakies cymbaly z wiochy kupuja takie auta to nie znaczy ze musisz tez to robic, ja osobiscie pcham glownie kase w tuning mechaniczny + troche w CarAudio... stylistyki raczej nie zmieniam - jesli juz to delikatnie (choc wzielo mnie na inny lakierek)...

    Sa pewne auta ktorych nie mozna kaleczyc:
    zerknij na moje i powiedz jak by to wygladalo z lampkami diodami itp...
    http://www.turbokillers.com/tom/

    Zdjecia dosc stare i teraz wyglada inaczej, ale linia zasadniczo sie nie zmienila - troche inaczej jest pod maska :)
  • #9
    Roli
    Level 26  
    Zgadzam sie z powyższą wypowiedzią, japońskie auta mają to do siebie że wykonanie wnętrza jest nieporównywalne z jakimkolwiek szwabem czy hamerykanem, jak już chcesz coś zmieniać wewnątrz autka to fotele na dobre markowe wyczynowe odpowiedniki, jakieś wskaźniki EGT, AFR, boost by Defi (bo aż żal nie dłubnąć takiego silniczka), ewentualnie klatka chromowo-molibdenowa - na ulice może być bez zastrzałów bocznych, ale z tyłu pełny X, za fotelami butla 5-7 kg podtelnku. A jeżeli chcesz wybrać droge proponowaną przez użytkowników allegro to lepiej nie pokazuj owoców swojej pracy, bo takich aut na ulicach jeździ już za wiele i żal sie robi gdy człowiek patrzy na kolejne pokrzywdzone autko :) Takie moje skromne zdanie na ten temat ;)
  • #10
    sebastianxxx
    Level 15  
    Pomijając kolor kierownicy i miejsce montażu APEXi, dla mnie przepis na "tuning" wnętrza.
    Można się jeszcze pokusić (jak już ktoś napisał) o fotele kubełkowe, ale w tym samochodzie oryginalne są ok.
  • #11
    tplewa
    Level 39  
    Quote:
    jakieś wskaźniki EGT, AFR, boost by Defi (bo aż żal nie dłubnąć takiego silniczka)


    No Defi ladnie wygladaja :) mozna dac jeszcze HUD-a jak komus malo bajerow. Nie wspomne jak ladny zestawik Defi zwiekszy wartosc auta :)

    Choc jak daje sie wskazniki to musza one byc z alarmem inaczej to bezsens, poprostu nie da sie ogarnac tylu wskaznikow podczas szybkiej jazdy...
  • #12
    majesmajes
    Level 11  
    Auto ma byc do codziennej jazdy czy do sportu??
    Wskazniki??Jakie do niedoladowanego silnika??woltomierz, amperomierz??Jesli mialbys silnik KL 2,5 litra to widze sens ladowania czegos takiego.jezdze mxem od 4 lat i nie jest to jakas rakieta.Zajrzyj na www.forum.mazdaspeed.pl poza tym jak bys chcial cos wiedzec to wal do mnie na PW.
    z wierzchu mx wyglada dosyc ladnie co nei znaczy ze mozna poprawic.ale auto robisz dla siebie a nie dla innych.nigdy nei trafisz w gusta.kazdy bedzie mial jakies ale.obnizenie, ladna felga i koncowka(v i tak ladnie mruczy).Masz nowa deske czy stara??w necie jesty pelno fotek mxa wiec napewno cos wybierzesz.PZDR
  • #13
    DoctorX
    Level 23  
    majesmajes wrote:

    Auto ma byc do codziennej jazdy czy do sportu??

    Zajrzyj na www.forum.mazdaspeed.pl poza tym jak bys chcial cos wiedzec to wal do mnie na PW.

    Masz nowa deske czy stara??w necie jesty pelno fotek mxa wiec napewno cos wybierzesz.PZDR


    ad1 do codziennej jazdy,chcę tylko lekko pozmieniać parę drobnostek,nie cały design
    ad2
    już dawno pejrzałem prawie całe forum(tam są ludzie zakochani we swoich MX-ach) ;)
    ad3 stara deska do '93(z tego co pisali na mazdaspeed to ładniejsza od nowej) osobiście nie wiem bo widziałam tylko na zdjęciach
  • #14
    sebastianxxx
    Level 15  
    Nowsza deska jest zdecedowanie fajniejsza.

    A odnośnie wskaźników to do wolnossącego można założyć:
    ciśnienie oleju, paliwa; temperatura oleju i płynu chłodzącego, AFR (chyba ważniejsze od amperomierza i woltomierza). Zawsze się przydadzą przy modyfikacjach silnika.
  • #15
    majesmajes
    Level 11  
    sebastianxxx wrote:


    Zawsze się przydadzą przy modyfikacjach silnika.


    przy modyfikacjach oczywiscie ze tak, ale do seryjnego silnika chyba nie warto
  • #16
    MikePL1
    Level 16  
    A ja bym zmienił oświetlenie w środku na diodowe. Nie mam na myśli niebieskiej wiochy, ale normalne jasne białe diody. Znacznie ciekawszy efekt niż żółte światełka, które się grzeją i pobierają sporo prądu. Niestety nie kupisz tego nigdzie, musisz zrobić sam. A dlaczego? No bo chcesz elegancko, czyli dorwać jakieś ładne oprawki samochodowe, dość płaskie. Wmontować na płytce diody a to wszystko umieścić w podsufitce. Oczywiście nie na środku bo to nuda, ale faktycznie w tych miejscach, gdzie potrzebne jest światło. Ja zawsze zmieniałem na diody w swoich samochodach i nigdy nie żałowałem, gdyż efekt był fajny i przy okazji jaśniej było tam gdzie chciałem.

    A oprócz tego pokusiłbym się na ksenony, ale też zrobione z głową, czyli dobre przetwornice (Hella, Denso, Koito, Panasonic) oraz soczewki dostosowane pod żarówki ksenonowe. Nie wolno montować żarówek i przetwornic do halogenowych soczewek czy reflektorów, gdyż są zupełnie inne kąty odbłyśnika i po prostu jest gorsza jakość. Możesz też zamontować (wymagane prawem) spryskiwacze oraz układ poziomowania świateł. Skoro lubisz wyzwania to proszę bardzo.

    Nie ruszałbym kierownicy ani foteli. Wszystkie kierownice, które widziałem są zawsze gorsze od fabrycznych, mają wystający metal po środku, jakieś śruby itd... Nie wiem jak Twój samochód wygląda, ale ładne są kierownice fabrycznie obszyte skórą. Fotele też bym dorwał skórzane, jeśli nie masz.

    Chyba elegancki tuning samochodu na co dzień polega na tym, aby był on ładny z zewnątrz i wygodny w środku. Opcje typu klatki, kubełki, goła blacha są fajne wtedy gdy ma się już jeden wygodny samochód i robi się drugi, gdy chce się trochę dupsko powytrząsać na dziurawych drogach. Popatrz na samochody takie jak Porsche, Corvette, sportowe Lexusy, Ferrari itd... Środek jest wykwintny i stonowany, ale bardzo elegancki i z dobrych materiałów. Nie wyobrażasz sobie chyba fajnej fury z trupimi czaszkami wetkniętymi w spryskiwacze oraz z neonami w kabinie.
  • #17
    DoctorX
    Level 23  
    No hmmm...wróciłem z urlopu no i...
    Mam pytanie do wszystkich tych którzy pisali "...wiocha..."
    Czy zdjęcia które wkleił sebastianxxx to jest właśnie ta "wiocha" o której pisaliście?
    Mamy tu nowszą deskę(ja mam starą)
    Na pierwszym zdjęciu (chociaż niewyraźne widać) podoba mi się podłoga(nie wiem skąd się bierze takie "podnózki"?)
    Na drugim zdjęciu podoba mi się zgranie foteli z deską...
    Na 3 i 4 głośniki zostawił bym w czarnym kolorze(za dużo tej czerwieni)...tak to widzę
    Teraz proszę bardzo skrytykujcie mnie. ;)
    PZDR