Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Athlon 2000+ Zawiesza się/ dziwna częstotliwość procka

15 Wrz 2007 22:33 926 4
  • Poziom 9  
    Witam problem niby banalny ale mysle ze nie jest tak do końca , wiec do rzeczy. Posiadam athlona 2000+, płyta główna Epox,zasilacz 300W, komp co jakis czas zawiesza sie i nic nie pomaga tylko reset, nie ma reguły czasami potrafi chodzić 4 h i nie zawiesi się a czasami chodzi 1 h i robie 3 resety w tym czasie.
    Poszukałem troszke na forum, zauważyłem ze wina moze byc po stronie procesora lub ramu( wykluczam działanie wirusów lub adware- skanuje programami non stop i nic nie wskazują).Zauwżyłem bardzo dziwną rzecz zawsze mnialem czestotliwość 1,67(tak powinno byc wedlug moich źródeł)a tera jest 1,26-- JAK to możliwe ???

testowałem dxdiag i on też widzi~1,3 Ghz.

Jestem laikiem wiec prosiłbym a wytłumaczenie krok po kroku co mam robić.
  • Spec Overclocking
    Jaka płyta (symbol) i przede wszystkim jaki ten zasilacz, bo to pewnie jego wina. 300w to wiem, ale nazwa jeszcze.
    A prędkość procka, w biosie przestaw fsb ze 100MHz na 133MHz i będzie dobrze.
  • Poziom 26  
    Nieprawidłowa częstotliwość może być przyczyną "nietrzymania" ustawień biosu dlatego fsb zostaje zaniżone, bateria może być do wymiany. Jeżeli chodzi o wykrycie co jest przyczyną resetów warto rozebrać kompa oczyścić go, sprawdzić czy coś nie jest uszkodzone typu kondensatory nie są wybrzuszone no i kwestia zasilacza dość ważna bo jego wadliwa praca odbija się negatywnie na reszcie sprzętu. Później kwestia konfiguracji sprzętu i oprogramowania odnośnie prawidłowego działania PC-ta. Na koniec można potestować stabilność np. Prime95, jakiś tam 3dmark np. 2003, pamięć też można sprawdzić np. goldmemory.
  • Poziom 9  
    Wiec
    płyta epox 8K9AI
    zasilacz codegen