Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Projekt układu na prostym i tanim mikrokontrolerze

zweinstein 30 Sep 2007 12:53 2664 12
Optex
    zweinstein
    Level 17  
    Witam!
    Dostaliśmy w szkole projekt do wykonania. Ma to być prosty i oryginalny układ (nie zestaw do samodzielnego montażu) z dowolnym tanim mikrokontrolerem np. z serii PIC. Ja za bardzo nie mam doświadczenia z dziedziny programowania (teraz w szkole doszedł mi ten przedmiot i od razu chcą jakiś projekt) więc proszę o pomoc w wybraniu prostego i ciekawego projektu. Mam co prawda 9 miesięcy na wykonanie tego, ale wolę zawczasu wiedzieć co będę robić. Z góry dzięki!
    Pozdrawiam
  • Optex
    Quarz
    Level 43  
    Witam,
    zanim coś sobie wybierzesz, to warto wiedzieć na co możesz liczyć.
    Google Twoim przyjacielem zobacz, TU i TU.

Pozdrawiam
  • Optex
    zweinstein
    Level 17  
    Ja za bardzo nie kumam po angielsku. A tak waszym zdaniem... jaki układ byłby najprostszy z najefektywniejszych? Cała klasa na mnie liczy, że wybawię ich moim projektem, a ja nie mam doświadczenia w tego typu układach i nie chcę ich zawieść.
    ryborz
    Level 23  
    Ja bym polecił mikrokontrolery z rodziny AVR Atmela.
    Są tańsze od PIC, w internecie jest bardzo dużo projektów. Łatwy do zbudowania programator. Na początek polecałbym jakiegoś ATTiny.
    Jak znasz assemblera nie powinieneś mieć problemu. AVR mają moim zdaniem przejrzyste i przystępne noty katalogowe.
    zweinstein
    Level 17  
    Jeśli chodzi o asemblera to uczymy się w szkole. I właśnie z tej okazji mam zrobić urządzenie i zaprogramować je. Dla mnie te mikroprocesory to na razie czarna magia... A jaki np. układ mogę wykonać na AVR Atmela? Chodzi mi o coś efektywnego i prostego
  • Helpful post
    ryborz
    Level 23