Witam!
Dostaliśmy w szkole projekt do wykonania. Ma to być prosty i oryginalny układ (nie zestaw do samodzielnego montażu) z dowolnym tanim mikrokontrolerem np. z serii PIC. Ja za bardzo nie mam doświadczenia z dziedziny programowania (teraz w szkole doszedł mi ten przedmiot i od razu chcą jakiś projekt) więc proszę o pomoc w wybraniu prostego i ciekawego projektu. Mam co prawda 9 miesięcy na wykonanie tego, ale wolę zawczasu wiedzieć co będę robić. Z góry dzięki!
Pozdrawiam
Ja za bardzo nie kumam po angielsku. A tak waszym zdaniem... jaki układ byłby najprostszy z najefektywniejszych? Cała klasa na mnie liczy, że wybawię ich moim projektem, a ja nie mam doświadczenia w tego typu układach i nie chcę ich zawieść.
Ja bym polecił mikrokontrolery z rodziny AVR Atmela.
Są tańsze od PIC, w internecie jest bardzo dużo projektów. Łatwy do zbudowania programator. Na początek polecałbym jakiegoś ATTiny.
Jak znasz assemblera nie powinieneś mieć problemu. AVR mają moim zdaniem przejrzyste i przystępne noty katalogowe.
Jeśli chodzi o asemblera to uczymy się w szkole. I właśnie z tej okazji mam zrobić urządzenie i zaprogramować je. Dla mnie te mikroprocesory to na razie czarna magia... A jaki np. układ mogę wykonać na AVR Atmela? Chodzi mi o coś efektywnego i prostego
Może np. dwukolorowe diody led (8 sztuk) podłączone do portu i różne sekwencje. Sterowanie jednym przyciskiem. Np. czerwone w lewo, prawo, zielone, jeden punkt, dwa itd. Jak chcesz coś bardziej skomplikowanego to wyświetlacz LCD, może jakiś termometr. Ale to już jest trudniejsze.
słyszałem o sterowniku akwarium - bardzo dobry pomysł, ale taki projekty są w Młodych Technikach i to na tranzystorach a ja chciałbym coś niecodziennego, co by samo z siebie mówiło, że tam jest w środku coś z mikrokontrolera (myślałem też o zamku szyfrowym).
Masz w niej opisaną stronę sprzętową (co i jak połączyć) oraz programową a także opisane sterowanie różnymi ustrojstwawami: świecącymi, brzęczącymi i kręcącymi się.