Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault problem z immobilizerem.

Grisza011 14 Paź 2007 13:33 23917 6
  • #1 14 Paź 2007 13:33
    Grisza011
    Poziom 10  

    Mam Renault Scenic r.2001 1.9 dCi, Chciałbym się dowiedzieć czy w tym modelu immobilizer powinien być dezaktywowany już po przyciśnięciu przycisku do zamka centralnego z pilota czy dopiero po włozeniu kluczyka do stacyjki. I wogóle potrzebuję kogoś w promieniu do 60 km od Lublina kto mógłby mi pomóc w temacie immobilizera.
    Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

    2 6
  • #2 14 Paź 2007 13:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 14 Paź 2007 13:43
    Grisza011
    Poziom 10  

    Dobrze. Bardzo dziękuję.
    Czy mógłby mi Pan podać namiary do kogoś kto sie tym zajmuje?

    0
  • #4 14 Paź 2007 14:20
    joszula
    Poziom 1  

    słuchaj ten immobilajzer jest fabryczny podjedz gdzieś do mechanika co ma komputer niech wejdzie w schemat reno w złończe komputera tam wyswietli sie ktury pin jest podpiety do immobilajzera wystarczy odciąć dochodzący do niego przewód i masz problem z głowy nie bedzie juz potrzeby czytania kluczyka poprostu niebedzie juz immobilajzera ja niepamietam ktury to pin ale chyba 52

    2
  • #5 14 Paź 2007 16:46
    milejow
    Poziom 42  

    Immo siedzi w module UCH a ten dopiero przy pomocy komunikacji obustronnej z ECM zezwala lub nie na uruchomienie silnika.Zwylke odciecie kabelka i podanie masy nic ci nie da,to nie ta generacja immo

    0
  • #6 14 Paź 2007 17:50
    Grisza011
    Poziom 10  

    Bardzo się cieszę ,że temat spotkał się z odzewem. Wielkie dzięki.
    Naświetlę Wam trochę sprawę.

    Posiadam samochód jak w tytule. Sprowadziliśmy go z Francji niestety bez kluczyków(odkupiony od ubezpieczyciela). Znajomy elektronik naszego mechanika dokonał ingerencji w komputerze po której dorobiono mi kluczyk do auta. Wtedy powiedziano mi że immobilizer działa.
    Nie zastanawiałem się nad tym chociaż dziwne było to ,że lamka SRC migała cały czas nawet po zapaleniu auta w czasie jazdy.Ostatnio nawalił mi komputer-w serwisie powiedzieli że trzeba go wymienić i że nie działa immobilizer a w komputerze ktoś wcześniej dokonał jakby ominięcia immobilizera-że mimo iż immobilizer nie jest wyłączony to komputer nie reaguje na blokadę z immobilizera i normalnie można odpalać samochód zwykłym kluczykiem dorobionym gdziekolwiek.

    Oddałem zepsuty komp to tego elektronika który wcześniej ingerował w komputer. On również tak jak w serwisie potwierdził że nie da się tego komputera naprawić.
    Pytałem elektronika co w końcu wcześniej zrobił w komputerze -czy ominął immobilizer czy według niego immobilizer powinien działać. On powiedział że nie pamięta .(Miał do dyspozycji tylko komputer z samochodu a nie cały samochód).
    Powiedział też żebym kupił używany komp -najlepiej z numerami Boscha identycznymi jak w starym,żebym wysłał mu ten komputer a on go wyczyści i potem wystarczy podłączenie komputera do samochodu żeby przyuczył się do immobilizera, i że wszystko bedzie dalej działać.Tylko ja dalej nie wiem czy mój immo działa (według serwisu nie). -Elektronik zajmuje się tylko komputerem a ludzi którzy dorabiali ten stary kluczyk nie mogę niestety namierzyć narazie bo nie mam kontaktu z mechanikiem który wszystko załatwiał.

    Z moich własnych badań:
    Mam oddzielnie kluczyk a oddzielnie pilot do centralnego. Samym kluczykiem bez pilota mogę otworzyć samochód i odpalić go. Kluczyk skałda się oczywiście z grota i z plastikowej części. Ta plastikowa część nie ma żadnych śrubek więc nie mogę jej rozkręcić żeby zobaczyć czy są tam jakieś ukłądy scalone-czy jest jakiś dezaktywator immobilizera.Mogę wrzucić tu zdjęcie kluczyka -czy ktoś na tej podstawie powie mi czy jest to zwykły kluczyk czy kluczyk z dezaktywatorem immmobilizera?

    Dorobiłem też drugi kluczyk (za 50 zł w zwykłym zakładzie dorabiania kluczy)-i ten kluczyk otwiera drzwi ale po włożeniu do stacyjki nie daje się przekręcić. Czy immo może działać tak że nie da się przekręcić kluczyka(dorobionego) w stacyjce czy jest to raczej kwestia tego że kluczyk nie został dokładnie dorobiony?



    Co więcej w serwisie powiedzieli że jedyną drogą do tego żeby immo działał jest wymiana całej linii :komputer ,immobilizer ze stacyjką i jakimś tam modułem i z kluczykiem( koszt takiej operacji to około 5 tysięcy).

    Ja chciałbym żeby immo działał i stąd moje zapytanie.
    Jak wyczyszczą mi inny komputer i się ten komputer podłączy to będzie mi potrzebny wtedy dezaktywator immobilizera bo kluczykiem któy mam raczej samochodu nie odpalę.
    Stąd moje pytanie.

    1.Czy da się dorobić taki klucz z dezaktywatorem immobilizera gdzieś taniej niż w serwisie?Czy ten dezaktywator nazywa się transponderem czy transponder to zupełnie inny element układu?

    2. napiszcie mi dokładnie co składa się na układ immobilizera.
    Że odpowiedni kluczyk z pilotem(w przypadku renault) i komputer to wiem, do tego napewno immobilizer (gdzie on jest zlokalizowany?) i czy jeszcze jest potrzebny odpowiedni moduł(co to jest i gdzie to się znajduje?) i czy stacyjka też musi być oryginalna(bo nie jestem pewien czy jest oryginalnie stacyjka z mojej renówki).

    Czy to juz wszystkie elementy ciągu żeby działał immo?
    Doradźcie coś proszę -fura stoi już 2 tygodnie i chciałbym w końcu ją naprawić. jak się nie da do kilkuset złoty z immo -to zrobię to co było czyli zlecę elektroniokowi żeby znowu w tym nowym kompie ominął immobilizer ale wolałbym żeby udało się zrobić wersję z działąjącym immobilizerem.

    -1
  • #7 14 Paź 2007 22:25
    milejow
    Poziom 42  

    Masz taki kluczyk jak na zdjeciu(ten zawiera tez pilot do centrala)?Immo.w reno to kluczyk z transponderem(ta zolta cewka na plytce)pentla indukcyjna wokol stacyjki,modul UCH(w nim jest procesor immo) i ECM silnika
    Renault problem z immobilizerem.
    Renault problem z immobilizerem.

    3