logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Usbasp - programowanie ATMEGA8, problem z czerwoną diodą i kompatybilnością USB

BearBrother 27 Paź 2007 03:51 1985 2
REKLAMA
  • #1 4418808
    BearBrother
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Witam serdecznie (z gory zaznaczam ze jestem laikiem i prosze o wyrozumialosc)

Otoz zaprojektowałem układ w opraciu o ta strone http://www.fischl.de/usbasp/

ATMEGA8 została zaprogramowana STK200 tylko tym (usbasp.atmega8.2007-07-23.hex) hex'em - po powyzszej czynnosci po podłączeniu do USB świeci się czerwona dioda (FUSE High i Low zostaly ustawione zgodnie z plikiem readme), ale do sedna.

Pytania sa nastepujace:
    1. Czy plik main.hex, tez wrzucamy na ATMEGA8 zewnetrznym programatorem (np. STK200) czy to juz wykonujemy sami przez USB i zwierajac zworke "Self programming" ale juz bez uzycia STK200?

//avrdude -c usbasp -p atmega8 -U flash:w:main.hex po tym poleceniu czerwona dioda gasnie.....workaround ktory pomaga to wyjecie zworki Self programming - pomaga tj. dioda na nowo sie swieci i ATMEGA chyba zyje.

2. Czytalem troche odnosnie braku wspolpracy z niektorymi notebookami, u mnie jest podobnie na stacjonarnym komputerze działa (tj. wykrywa poprawnie urzadenie i instaluje sterowniki) a na notebooku "nie rozpoznaje urzadzenia", mam wlutowane diody Zenera 4V7 zamiast 3V6, czy to moze miec jakies znaczenie?

Prosze o jakies wskazowki. Domyslam sie ze pytania pewnie wydadza sie Wam banalne ale mnie niestety ww. problemy przerastają przy obecnym poziomie wiedzy.

Pozdrawiam

BearBrother
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 4418969
    firefox_PL
    Poziom 17  
    Ocena: 2
    1. main.hex już nie wgrywasz, poza tym zworka self-programming służy do tego żeby wgrać innym programatorem np. STK200 przez złącze ISP, przez USB nie jesteś w stanie wgrać nic na ATmege w programatorze