Ja jestem studentem 3 roku Politechniki Śląskiej, wydział Elektryczny, kierunek Elektrotechnika, wybrałem specjalizacje Automatyka, Metrologia i Elektronika (AME).
O swoim wydziale mogę powiedzieć, że jest jednym z najtrudniejszych na PolŚl i tak samo ma największą renomę (pomijając AEI i MT), wydział jest najlepszym tego typu wydziałem w Polsce ( razem z Wrocławiem i Warszawą ( naprzemiennie lub exekwo na 1 miejscu ) ).
Mimo że wydział daje bardzo dobre podstawy, i ciekawe specjalizacje, to jest coraz mniej chętnych, a co za tym idzie, niestety pracownicy naukowi zaczynają równać w dół, obniżając wymagania, mimo wszystko zawsze po pierwszej sesji jest rzeź niewiniątek i część osób rezygnuje, stwierdzając, że żucili się z motyką na słońce. Osoby które u nas zdały I rok na trójach, idąc na wieczorówkę mają stypendia naukowe (średnia 4,5 w górę).
Najciężejsze przedmioty na pierwszym roku to Algebra, Analiza Matematyczn, Fizyka + Laboratoria z Fizyki, Podstawy Programowania ( w c++ zawsze jest dużo repetentów z ego przedmiotu) i to co tygryski lubią najbardziej Podstawy Elektrotechniki ( 1 część z 3 częściowej elektrotechniki), jak to się zda to dalej na własne życzenia można wylecieć, choć można załapać warunki, urlopy dziekańskie.
Jest ciężko, ale świetnie przygotowuje do pracy zarówno w laboratorium, projektowaniu, wykonywaniu ( szczególnie kółka naukowe sporo wnoszą do naszych zainteresowań i wymuszają zrobienie kilku projektów).
Może przedstawię nasze Katedry/Specjalizacje.
EE/ElektroEnergetyka ( potocznie kable ) - generalnie prądy przeszło kilka dziesiąt KiloAmper, technika wysokich napięć, wszystko związane z dostarczaniem energi.
MUE/MaszynyiUrządzeniaElektryczne ( pot. maszyny) przedewszystkim budowa, projektowanie maszyn elektrycznych (trafo i silniki/generatory)