Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

klimatyzacja w opel vectra b kłopoty z nawiewem

16 Sty 2008 21:33 29603 18
  • Poziom 2  
    Może ktoś wie lub miał podobny problem i mi podpowie jaka może być usterka w nawiewach opel vectra b klimatronic dzisiaj nagle przestały działać na automatycznym ustawieniu działa tylko na najwyższym poziomie ciepła powyżej +27lub zimna poniżej +17 a to wieje tak że radia nie słychać, i jeżeli ustawię ręcznie to też działa tylko na najwyższym zakresie 9 poniżej tego jest już cisza i wszystkie szyby zaczynają się pocić, akurat teraz po świętach jak człowiek jest spłukany musiało się zepsuć, z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
  • Poziom 12  
    Temat już taki przerabiałem dwa razy masz uszkodzony moduł prędkości wentylatora czyli tzw. opornik dmuchawy . Jak masz klimatronika to szukaj go za pedałem gazu jest wmontowany w konstrukcje nawiewu . Nie zastąpisz go niczym innym jak takiego samego typ (ciężko dostępny ).
  • Poziom 2  
    W ramach uzupelnienia, pomijajac usterke modulu predkosci i problemu z wiaterkiem, dobrze by bylo wymienic filtr kabilowy. Zapchany filtr nasila parowanie szyb, ze wzgledu na ograniczony dostep powietrza z zewnatrz- sprawa czesto lekcewazona
  • Poziom 12  
    co za tym idzie przegrzewa sie opornik bo wentylator ma zbyt mało powietrza żeby go schlodzic
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich miałem tydzień temu problem z nawiewem posiadam Vectre B z climatronikiem działał tylko na najwyższym poziomie zakupiłem dwa opornik koszt 15-zł. i działa.Dałem zamienniki ,i jestem do przodu 750zł.
  • Poziom 24  
    Jeszcze powiedz że tak te "oporniki" wyglądały

    klimatyzacja w opel vectra b kłopoty z nawiewem
  • Poziom 13  
    kaszubek napisał:
    Witam wszystkich miałem tydzień temu problem z nawiewem posiadam Vectre B z climatronikiem działał tylko na najwyższym poziomie zakupiłem dwa opornik koszt 15-zł. i działa.Dałem zamienniki ,i jestem do przodu 750zł.


    Witam
    czy koś podzielił by się informacją co w takim sterowniku się przepala ? i następuje objaw jak w temacie...

    edit_______________________________________________

    wszystko już wiadomo..
    MJ11015, Mj11033, FW26025, BDX66

    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Mam prośbę - może ktoś podać gdzie takie tranzystory czy też oporniki można kupić bo mam ten sam problem??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W sklepie z częściami elektronicznymi, na znanym portalu aukcyjnym, w kilku sklepach wysyłkowych. Wpisz dokładne oznaczenia i wyszukaj w Google!
  • Poziom 2  
    A te oznaczenia tranzystorów to są różne, czy obydwa takie same tzn. czy montujemy dwa MJ11015 lub dwa MJ 11033, czy może musi być jeden MJ11015, a drugi MJ11033? Bo np. MJ 11015 znalazłem za 10 zł a MJ11033 za prawie 50 zł. MJ11015 piszą, że jest-200W, a MJ11033- 300W.
  • Poziom 15  
    Vectra B 2001 r po lifcie . Mam ten sam problem tylko gdzie jest ten rezystor .Zdjąłem osłonę przy pedale gazu jak piszą niektórzy ale nic tam podobnego do regulatora elektronicznego nie znalazłem.Bardzo byłbym wdzięczny za szczegóły gdzie go znaleźć.
  • Poziom 24  
    Masz klimatronic? Czy manualna klima?
  • Poziom 15  
    Moja Vectra jest z klimatronikiem.Ma 9 biegów prędkości wentylatora i tylko na 9 działa wentylator.
  • Poziom 14  
    U mnie w czasie jazdy przy włączonym nawiewie na 4 w pewnej chwili wentylator zaczął pracować na najwyższych obrotach.
    Dało się go wyłączyć dopiero po wyłączeniu zapłonu.
    Od zakupu samochodu upłynęło 2 lata i nic się do tej pory nie działo z klimatronikiem.
    Dodam że nawiewu używam zawsze zwykle na zakresie czwartym.
    Wyciągnąłem więc ten nieszczęsny moduł a przy tym nieźle rzucałem mięsem na prawo i lewo mówiąc do siebie co za h...j go tam zamontował.
    Ku mojemu zdziwieniu siedziały tam dwa tranzystory typu BD 250C więc były już kiedyś wymieniane na właśnie te.
    Myślę sobie, oryginalne MJ11015 po 30A jeden w sumie 60A czemu się zjarały?
    Przecież w ich obwodzie jest bezpiecznik 30A i się nie przepalił.
    Nic tylko się przegrzały bo jak się okazało wydzielają wraz z radiatorem bardzo dużo ciepła a chłodzone jest to wszystko powietrzem właśnie z tego wentylatora.
    Kupiłem nowe Mj11015 zamontowałem jak należy i po paru minutach się zjarały!
    Znowu mięso na lewo i prawo!
    Kupiłem ponownie dwie szt. z innego źródła trochę droższe i na razie gra gitara ciekawe jak długo.
    Dziwi mnie że wydzielają tak dużo ciepła, przecież to duże straty!
    Czy nie powinno to być sterowane na regulatorze PWM?
  • Poziom 35  
    krystoferek napisał:
    Czy nie powinno to być sterowane na regulatorze PWM?


    To jest sterowane PWM , pobór prądu do 15A. Ale to bipolary i tak już mają.

    Tranzystory malowanki, albo zatarty wentylator, lub końcówka szczotek/ komutatora.
  • Poziom 15  
    Gdzie w końcu jest zamontowany ten moduł? .Chciałem się dostać do czegoś co jest w kanale za pedałem gazu. Ale aby go odkręcić trzeba zdemontować pedał gazu. Niestety pedał gazu jest przykręcony do karoserii trzema śrubami i do jednej nie ma dojścia ze środka samochodu. Litości, może ktoś opisze jak się do niego dostać w warunkach domowych, bez podnośnika.
  • Poziom 24  
    Peadłu nie trzeba wykręcać, ale musisz mieć krótki śrubokręt albo grzechotkę z odpowiednią końcówką. Chyba że masz pedał elektroniczny, bo nie napisałeś jaki to silnik.