logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dobór zabezpieczenia nadprądowego i przewodów dla wciągników, suwnic 3-fazowych

tpitek 26 Sty 2008 22:31 8726 7
REKLAMA
  • #1 4739497
    tpitek
    Poziom 10  
    Proszę o poradę: Nie jestem elektrykiem - pracuję w firmie instalującej urządzenia przemysłowe (wciągniki, suwnice). Za każdym razem gdy przygotowuję wycenę montażu urządzenia spotykam się z problemem jakiego rodzaju i wielkości zabezpieczenia oraz przekroju przewodów należy użyć do zasilania. Wartości jakie znam to moc znamionowa urządzenia oraz długość przewodu zasilającego. Urządzenia produkowane są na przyłącze 3xfaza + 1xPE. Wiem też, że powinniśmy stosować zabezpieczenia o charakterystyce "C".
    Pytanie: w jaki sposób dobrać zabezpieczenie nadprądowe oraz przekrój przewodów? czy można gdzieś pobrać program który ewentualnie to wyliczy?
    Za wszystkie rady z góry dziękuję!
  • REKLAMA
  • #2 4739532
    jacur
    Poziom 32  
    Ocena: 295
    tpitek napisał:
    Proszę o poradę: Nie jestem elektrykiem - pracuję w firmie instalującej urządzenia przemysłowe (wciągniki, suwnice). Za każdym razem gdy przygotowuję wycenę montażu urządzenia spotykam się z problemem jakiego rodzaju i wielkości zabezpieczenia oraz przekroju przewodów należy użyć do zasilania. Wartości jakie znam to moc znamionowa urządzenia oraz długość przewodu zasilającego. Urządzenia produkowane są na przyłącze 3xfaza + 1xPE. Wiem też, że powinniśmy stosować zabezpieczenia o charakterystyce "C".
    Pytanie: w jaki sposób dobrać zabezpieczenie nadprądowe oraz przekrój przewodów? czy można gdzieś pobrać program który ewentualnie to wyliczy?
    Za wszystkie rady z góry dziękuję!

A projektanci urządzenia to na urlopie ??
    Na tabliczce znamionowej powinna być moc urządzenia i czasem tez bywa maksymalny pobór prądu
  • REKLAMA
  • #3 4740115
    tpitek
    Poziom 10