logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zanussi TL-803V - Brak grzania, napięcie na grzałce skacze 20-40V, co robić?

/|\Atari 03 Lut 2008 20:42 2295 4
REKLAMA
  • #1 4767258
    /|\Atari
    Poziom 27  
    Ocena: 27
    Witam. Dziś przestała grzać moja leciwa pralka. Tak więć pierwsze co, to spuściłem z niej wode, boczna blacha won i do grzałki. Sprawdziłem kostke - wszystko ok. Wypiąłem faze, mase i zero i przy mierzeniu impedancji - zero, nawet po 200kR. Potem kolejna niespodzianka. Zdjąłem pasek, żeby nie wkręciło mi kabli od miernika i wpiąłem się w zasilanie grzałki. Napięcie skakało od 20 do 40V (maks. temperatura). To normalne? Czy poprostu wymienić grzałke? Bo żeby tam było jakieś PWM do sterowania grzałką to ja wątpie... Nie znam się na AGD więc pytam fachowców...
  • REKLAMA
  • #2 4767298
    mrhari
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 3235
    Grzałka powinna mieć ok 26 om.
    Zasilanie sprawdzisz podpinając żarówkę zamiast grzałki. Pamiętaj że nie grzeje cały czas tylko seriami ;)
  • REKLAMA
  • #3 4767345
    /|\Atari
    Poziom 27  
    Witam. Dzięki za odpowiedź, właśnie żarówka potem przyszła mi na myśl, ale że to w.cz. to bym nie pomyślał, że aż mi uni-ta myli. Grzałka nie ma przejścia wogóle, Miernik nic nie wskazuje, na podłączanych w tej grzałce pinach... Tak więc upewnie się z żarówką i ew. wyprawa do sklepu będzie. Ile może kosztować taka grzałka? Jest to TP 81 81612. Może jakiś zamiennik? Bo z TP81 dokładnie taką to ciężko. Nic nie wygogliłem.
  • REKLAMA
  • #4 4767395
    mrhari
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 3235
    Sprawdź żarówką, tylko że pralka nie będzie grzała- świeciła od razu, musisz cierpliwie poczekać parę minut. Najlepiej wymontuj grzałkę i z nią do sklepu. Nr oryginału to 129 18 16-12/0 (electrolux).
    Może być uszkodzony termostat lub programator, oby nie. :)
  • #5 4768594
    /|\Atari