logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Mandrake 9.2 - brak dźwięku na Asrock P4VT8 AC'97 5.1 i sterowniki GF256

airjack 27 Gru 2003 22:09 2337 27
REKLAMA
  • #1 452534
    airjack
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Witam
    1. Zainstalowałem sobie system jak w temacie. Automatycznie podczas instalacji załadowały się sterowniki od dźwięku, ale nic nie słychać. Co robić?? Jestem początkujący. Dźwięk na płycie asrock P4VT8 AC'97 5.1

2. Zainstalowałem po ciężkich bojach stery do GF256, ale jak sprawdzam to system pokazuje dalej stery, które załadowały się podczas instalacji. Co zrobiłem nie tak?? Jak ustawić lub sprawdzić częstotliwość odświeżania??

airjack
  • REKLAMA
  • #2 452566
    stepowicz
    Poziom 17  
    1. Sterowniki do muzyki

Jeśli instalowałeś sterowniki ALSA, to domyślnie wyciszają one głośność po instalacji. Więc prawdopodobnie wystarczy zwiększyć głośność na mikserze.

2. Sterowniki do grafiki

Po instalacji sterowników go GF domyślnie pojawia się logo GF podczas startu X, (można to wyłączyć).
    Jeśli takie logo nie pojawia ci się, prawdopodobnie nie zaistalowałeś sterowników, bo w mandrake 9.2 nie ma dołączonych źródłeł jądra w dystrubucji, trzeba je ściągnąc, zainstalować, a dopiero potem instalować sterowniki do GF.

3. Czestotliwość odświeżania

Sprawdzam na monitorze w OSD.
  • #3 452623
    deliberabundus
    Poziom 23  
    Ocena: 10
    każda dystrybucja (może poza jednodyskietowymi) posiada źródła jądra dołączone do płyty instalcyjnej i nie uwierzę, że w Mandrake odeszli od tego.

Alsa, jest standardowo w Mandrake (i cała masa wszystkiego innego), i raczej nie powinna być wyciszona (wyciszona jest kompilowana ze źródeł). W dokumentacji ALSY opisali co wklepać w skryptach startowych "alsamixer coś_tam 22 unmute" (:) tyle pamiętam)
  • #4 452626
    stepowicz
    Poziom 17