logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zaprojektować wzmacniacz na uA 741 z ku=200 V/V i C<1uF?

laksz85 21 Lut 2008 15:38 6567 22
REKLAMA
  • #1 4830119
    laksz85
    Poziom 11  
    Ocena: 5
    Witam jestem praktycznie zielony z projektowania wzmacniaczy i otrzymałem zadanie w szkole zaprojektowania wzmacniacza napięciowego w oparciu o wzmacniacz operacyjny uA 741
    mam z góry narzuconych kilka parametrów które musze spełnić.
    Czy miałby ktoś może jakieś rady przy projektowaniu i dobieraniu parametrów by osiągnąć np ku - 200 V/V nie przekraczając pojemności 1uF przy odwróconej fazie, z rezystorami w zakresie od 100 Ω - 2,2MΩ.

Byłbym bardzo wdzięczny za każde rady dotyczące tego projektowania.

[Tytuł zmieniłem, Regulamin, punkt 11.1. Mariusz Ch.]
  • REKLAMA
  • #2 4830280
    kortyleski
    Poziom 43  
    Ocena: 3844
    Oczywiście że pomogę...
    Google wzmacniacz operacyjny, wzmacniacz napięciowy, wzmacniacz operacyjny napięciowy, 741
  • #3 4830408
    laksz85
    Poziom 11  
    Jakby było to takie proste dla mnie to pewnie bym nie prosił o pomódż ludzi którzy się na tym znają.
    Sugerowanie się ciągłe obliczeniami jakie są zawarte w książkach doprowadziło do tego iż przekonałem się na własnej skórze iż nie zawszę to co podaje książka odzwierciedla to co jest naprawdę. Ostatnio miałem skonstruować układ wzmacniacza na tranzystorze. Pomimo jakby mogło się wydawać w teorii obliczenia z założeniami jakie zostały pobrane z konkretnej książki okazały się mało przydatne gdyż układ nie zachowywał się tak jak miało by to wskazywać. Pomimo z symulowania tego układu w programie który również wskazywał iż dane obliczone są tym czego szukał okazało się w ogóle nie przydatne. Straciłem kupę czasu na szukanie danych, czytanie książek i nie wyszło wiec chciałem poradzić się lepszych znających się na tym.