Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 520i 24V wciąga płyn chłodniczy

20 Mar 2008 10:09 4111 9
  • Poziom 21  
    Jaka może być przyczyna ciągłego dolewania płynu chłodniczego, po przejechaniu około 300km trzeba dolewać około 1L płynu.

    Samochód z 91r, nie dawno wymieniłem silnik ponieważ w starym pękła głowica a motor miał przejechane ponad 300tyś km, ten silnik ma "podobno" przejechane 160tys km, jestem z wykształcenia elektronikiem ale domyślam się, że w/w objaw może powodować uszczelka pod głowicą (płyn leci na cylindry), wycieków jako takich z chłodnicy nie ma ale być może jest jakaś inna tego przyczyna ? Dodam jeszcze, że olej jest czysty, auto nie przegrzewa się.
  • Poziom 33  
    Albo spala albo wylewa, zobacz wszystkie połączenia i sprawdź nagrzewnice.
  • Poziom 21  
    O co może chodzić z tą nagrzewnicą?

    Odnośnie tej nagrzewnicy jest tak gdy auto się rozgrzeje to jest ogrzewanie ale z czasem ogrzewanie jakby słabło nawet gdy jest płyn, jeszcze jedno, z prawej strony nie mam możliwości regulacji ogrzewania cały czasz jest na MAX, lewa strona reguluje się ok.
  • Poziom 17  
    Skontroluj auto pod kątem wycieków płynu w momencie gdy silnik jest jeszcze zimny. Najpierw przy wyłączonym (zimnym) silniku, dodatkowo możesz na czas oględzin odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym. Później można zrobić oględziny na pracującym silniku (z zakręconym korkiem). U ciebie płyn ucieka prawdopodobnie "po kropelce" jeżeli dodatkowo płyn kapie na jakiś gorący element silnika to błyskawicznie odparuje i lokalizacja miejsca wycieku jest utrudniona, dlatego wycieku należy szukać przy zimnym silniku. Nie można też wykluczyć poważniejszej usterki ale to zostaw sobie na później i na początek zrób oględziny wg. moich wskazówek. Dodatkowo chcę cię przestrzec przed niewłaściwą eksploatacją tego silnika. Te silniki są uważane za bardzo dobre konstrukcje ale mają głowice bardzo podatne na pęknięcia(już o tym wiesz). Moja rada: nigdy nie rób dolewek oleju ani płynu na ciepłym silniku.
    Ps.Jak znajdziesz wyciek to napisz.
  • Poziom 19  
    Wykręć wszystkie świece. jeśli któraś ma białyy nagar to płyn idzie do cylindra czyli uszczelka lub głowica.
  • Poziom 25  
    Jak robiłeś głowice i nie odpowietrzyłeś po wlaniu nowego płynu to możesz mieć problem. Ten motor jak zresztą prawie wszystkie bmw są na takie rzeczy czułe.
  • Poziom 2  
    Jeżeli nieszczelna nagrzewnica to po kilku dolewkach zrobi się mokro pod nogami kierowcy lub pasażera. Z reguły przy nieszczelnej nagrzewnicy daje się wyczuć przy włączonym ogrzewaniu raczej nieprzyjemny zapach z wentylacji, zależy jeszcze jaki masz wlany płyn. Jak możesz to próbój wcisnąć rękę gdzieś pod dywaniki z przodu czy nie jest tam już mokro.

    Jak płyn wciąga na tłoki (uszkodzona uszczelka głowicy) to można na stacji diagnostycznej to sprawdzić bez żadnego rozkręcania, koszt dosłownie kilka złotych. Popytaj po lepszych warsztatach czy robią takie testy i jaki koszt - sprawdzają płyn chłodnicy czy jest w nim CO2, jak jest to głowica do ściągnięcia, jak nie ma to szukać wycieku gdzie indziej.

    Pozdro dla zmotoryzowanych :D
  • Moderator Samochody
    Któreś z połączeń przewodów układu chłodzenia może być nieszczelne - to częsty przypadek po dużej naprawie, która wymagała rozłączenia starych węży. Ciężko taki wyciek zlokalizować, ponieważ potrafi on się ujawniać dopiero po nagrzaniu silnika i wzroście ciśnienia w układzie, a wtedy wypływający płyn momentalnie odparowuje. Tak, jak napisał przedmówca - stacja diagnostyczna wykryje, że glikol dostaje się do komór spalania i polecałbym najpierw tam się udać. Jeżeli masz sprawny katalizator, to taki przeciek płynu do cylindra skutkuje nieprzyjemnym zapachem spalin (zgnilizna).
  • Poziom 30  
    Ja w kilku przypadkach miałem podobny problem,a mianowicie pompa wody urwany wirnik i na skutek ciśnienia w układzie wywalało płyn na boczkach chłodnicy.
  • Poziom 17  
    Kolego ptaszek1975 zwróć uwagę że facet jeździ tym autem. Przy urwanym wirniku od pompy momentalnie gotuje się płyn w układzie a tu o gotowaniu nikt nie wspominał.