logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Neptun M547 - brak ostrości i białe linie po wymianie powielacza

olo m. 13 Sty 2004 00:21 1968 7
REKLAMA
  • #1 473172
    olo m.
    Poziom 12  
    Ocena: 15
    Tak jak w temacie siadła ostrość to tego od pewnego czasu na ekranie pojawiły się cienkie białe poziome line.Pare miesiecy temu wymieniłem powielacz, zastanawiam sie czy ta usterka nie jest wynikiem tej poprzedniej.Jesli mozecie coś poradzić to prosiłbym o tłumaczenie jak dla laika jestem tylko elektrykiem i w zbyt ogólnej odp. moge się pogubić :)
  • REKLAMA
  • #2 473185
    andrzej 29
    Poziom 13  
    Ocena: 5
    Sprawdź czy nie uleciał przewód od potencjometru ostrości. Jest hybrydowy i czasami lubi ulecieć. Sprawdź tęż ten od masy potencjometru. Zmierz rezystor na płytce kineskopu (chyba 1Mom ale nie jestem pewien, też lubi padać )
  • REKLAMA
  • #3 473194
    Michał2
    Poziom 26  
    Ocena: 7
    Prawdopodobnie siada kineskop.
    Aby się upewnić trzeba kilka rzeczy sprawdzić , ale z tym możesz mieć kłopot , więc na razie obniż trochę napięcie siatki drugiej , aby osłabić te białe linie (plastikowe pokrętło od strony druku , na dole po prawej stronie) i wyreguluj na nowo ostrość potencjometrem na powielaczu. Jeśli przy obniżaniu US2 nie pojawią się kolorowe smużenia za jaskrawymi elementami obrazu , a ostrość wróci do przyzwoitej normy , to jeszcze jakiś czas pociągnie .
  • REKLAMA
  • #5 474102
    PK2006
    Poziom 22  
    Ocena: 24
    Czy pokrętłem regulacji ostrości można coś poregulować?A może uszkodzony jest iskiernik(szklana bańka z dwoma wyprowadzeniami na płytce kineskopu)?
  • REKLAMA
  • #6 474149
    naprawartv
    Poziom 2  
    sprawdz iskrownik ,nawet wyjmnij go
  • #7 475650
    olo m.
    Poziom 12  
    Ocena: 15