logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak wizualizować dane z uC po RS232 w Delphi? Temperatury i przyciski

treker 05 Kwi 2008 14:25 2177 19
REKLAMA
  • #1 4995964
    treker
    Poziom 25  
    Ocena: 250
    Witam,
    nie mam doświadczenia w pisaniu programów na uC i PC, które komunikują się po rs232, więc mam parę problemów.
    Sprawa wygląda tak, mam uC który zbiera parę informacji z otoczenia niech dla przykładu będą to 3 temperatury plus 2 przyciski.
    Program w uC (Bascom) wygląda tak ze co jakiś czas procek daje np
    Print 'temp1=50'
    Print 'temp2=30' //przykładowe wartości
    Print 'temp3=4'
    Print 's1=0' //przycisk jeden wył
    Print 's1=1' //przycisk dwa on

I teraz mój problem jak napisać w delphi używając comporta program który będzie te dane wizualizował w taki sposób:
    gdy dostanie 'temp1=50' rozpozna i odrzuci wartość 'temp1=', a '50' umieści na np progreesbar1, temp2 na progressbar2 itd itp.
    Nie wiem czy ktoś mnie zrozumiał z góry dziękuje za pomoc :D
  • REKLAMA
  • #2 4996922
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #3 4997099
    Fyszo
    Poziom 37  
    Ocena: 115
    Rozumiem że kontroler wysyła text 'temp1=50' oraz/lub 's1=0'? A program go odbiera i ustawia odpowienio progressbary i checkboxy?
    Masz już zrobioną komunikację i trzeba to tylko przetworzyć?
  • #4 4997197
    treker
    Poziom 25  
    Fyszo, tak dokładnie uC wysyła coś takiego:
    temp1=5|temp2=20|temp3=0|s1=0| itd itd
    i trzeba teraz taki ciąg przetworzyć.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #5 4997458
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #6 4997469
    treker
    Poziom 25  
    Wszystko przychodzi jednym ciągiem tak jak w moim przykładzie | jest separatorem.
  • Pomocny post
    #7 4997691
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #8 4998347
    treker
    Poziom 25  
    Cytat: