Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienie rozrządu w Fiat Bravo 1.4 12V

11 Kwi 2008 18:14 39806 20
  • Poziom 9  
    Witam, bardzo proszę o pomoc, mam Fiata Bravo, w który został zerwany pasek rozrządu. Kupiłem nowy pasek ale nie wiem jak ustawić punkty na zębatkach. Będę wdzięczny za każdą odpowiedz.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie bardzo znam fiatowskie silniki, ale sprawdż czy tłoki nie uderzyły w zawory. Do poprawnego złożenia rozrządu będą potrzebne specjalne blokady.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    A kto zdejmie głowice i ją naprawi? Ten silnik jest niekolizyjny??
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    marek1977 napisał:
    Ten silnik jest niekolizyjny??

    Witam
    Kolizyjny to on jest (z nowszych fiatowskich tylko 1,2 8v jest niekolizyjny) i jak pasek się zerwał to głowicę na 100% trzeba ściągać a koszty naprawy mogą znacznie przekroczyć wartość używanego silnika plus koszty podmiany.
    Krótko mówiąc w 1,4 12v zerwany pasek to poważna awaria.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Na 90% może i poważna .Pasek jest najtanszy są znaki na kołach ustawić założyć i zobaczyć czyli sprawdzić.Jeżeli coś się zepsuło wcześniej to pech nie zawsze jednak musi być to poważne aczkolwiek może .Jeżeli aż tak tragicznie nie jest to po dobrrym założeniu paska odpali jeżeli odpali to nie jest źle.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Odpalić to może i odpali ale będzie kulał. Czapka do zdjęcia. Na 100% krzywe zawory.
  • Poziom 9  
    Faktycznie na kołach są znaki, ale niestety nie wiem jak je ustawić, czy może ktoś może mi powiedzieć ja ustawić te znaki, jak coś to mogę dosłać zdjęcie tych kół. Pozdrawiam i bardzo dziękuje za wasze odpowiedzi, wszystkie są dla mnie bardzo ważne.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Dodaje zdjęcie może coś pomoże.

    Ustawienie rozrządu w Fiat Bravo 1.4 12V

    Ustawienie rozrządu w Fiat Bravo 1.4 12V
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Znaki na kołach są, ale nie ma do nich odnośników. Potrzebujesz blokad do rozrządu Autodata str.294.
    Jeżeli jestes mechanikiem możesz próbować go ustawić bez blokad.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Zmieniałem pasek w 1.2 8V, były białe kreski na pasku,które trzeba ustawić na znaki, i gada.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    W 1,2 8V są znaki na na kołach i pasku ale 1,4 12V do ustawienia rozrządu służą blokady.Zaglądnij na www.zup.com.pl
  • Poziom 9  
    Panowie ustawiłem Pasek według tych kresek założyłem przekręciłem i silnik pali! :D Pojeżdżę nim trochę i zobaczę czy wszystko ok. Silnik chodzi równo i zapalił za pierwszym razem. Wszystkim bardzo dziękuje za pomoc. Jako ze jestem nie za długo na forum powiedzcie mi jeszcze jak się ofiaruje punkty za pomoc.

    Dziękuję jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi. Bez nich na pewno musiałbym jechać do mechanika i na pewno by mnie to sporo wyszło :cry:.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakob - 4109338 napisał:
    Jako ze jestem nie za długo na forum powiedzcie mi jeszcze jak się ofiaruje punkty za pomoc.


    Wystarczy kliknąć na ikonkę z napisem "pomógł"
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Czyli silnik niekolizyjny :)
  • Użytkownik obserwowany
    Albo kierowca zacyknięty hehe ok ,ważne że się udało i działa ale poczekajmy czy wedle oczekiwń będzie działać .Mam nadzieje że tak . MAREK 1977 masz rację ale będzie kulał jażeli ktoś się o ząbek choćby pomyli i jasne tez odpali PRAWDA? TAK .
  • Użytkownik obserwowany
    Nie marek1997 nie ok tak to się nazywa ale ja szczerze to nie wiem czy nie kolizyjne jest w polonezie kiedyś rok 99 polonez rok 91 powinienem wymienić pasek dużo wcześniej miłem nowy ale byłem LENIEM walnął bo musiał i jakos nic się nie stało ale sprzęgiłko nacisnąłem szybko .Dlatego tak napisałem .Z wykształcenia jestem mechanikiem.
  • Poziom 33  
    Jak są laski popychaczy to szkody raczej wielkiej nie ma jak w przypadku poldka. Swój samochód naprawia się najgorzej :)
  • Poziom 14  
    Jeśli się nie mylę, to chyba silniki serii Fire byly "niekolizyjne" bo po zerwaniu paska tłok nie sięgał zaworu?Czy się mylę?
    sory za offtopa..
    pozdrawiam!!
  • Poziom 28  
    HONDAS napisał:
    Nie marek1997 nie ok tak to się nazywa ale ja szczerze to nie wiem czy nie kolizyjne jest w polonezie kiedyś rok 99 polonez rok 91 powinienem wymienić pasek dużo wcześniej miłem nowy ale byłem LENIEM walnął bo musiał i jakos nic się nie stało ale sprzęgiłko nacisnąłem szybko .Dlatego tak napisałem .Z wykształcenia jestem mechanikiem.



    Walek rozrzadu obreaca sie dwa razy wolniej od walu korbowego, zalozmy ze jadac normalnie silnik ma 2000obr/min i w chwili jak strzeli pasek zanim zauwarzysz ze cos z silnikiem jest nie tak to przy tych obrotach wal i tak sie jeszcze wiele razy obroci, nawet jesli wcisniesz sprzeglo to bedzie sie obracal sila bezwladnosci wiec przy urwaniu paska nic nie da nawet szybkie wcisniecie sprzegla bo i tak bedzie juz za pozno
  • Poziom 11  
    W moim Polonezie Caro z 1992 roku pasek stracił kilka zębów ponieważ był za luźny i w efekcie rozrząd się przestawił. Na szczęście nic się nie stało ponieważ silnik jest bezkolizyjny.
    Teraz mam Bravo 1.4 12V, rozrząd był wymieniany przy 70000 km, obecnie mam przejechane około 118000 km, zastanawiam czy warto wymienić po około 50000 km od ostatniej wymiany.
  • Poziom 28  
    koles mial poprostu szczescie . polonez tez jest kolizyjny . i jesli ma sie szczescie uderzenie jest niewielkie to troche sie ugną laski popychaczy a jesli jest to silnik z hydroregulatorami luzu to kierowca nawet nie zauwazy. nawet wspomniany fire 1.2 z punto tez jest kolizyjny tylko musi dostac odpowiednich obrotow . jesli ktos chce moge podeslac fotki bo robilem taki po tym jak gostek wbil 2 bieg przy 120 km/h