Witam szanowne grono programistów i programistek,
jestem początkującym programistom i mam pytanie dotyczące programiku który pisze.
Otóż pisze baze danych opartą na pliku txt.
Form sklada sie z Listboxa, 2 pól Edit i 1 Memo.
Record wyglada tak:
Wszystko zawieram oczywiscie w tablicy.
Najpierw zapisuje moje dane do pliku txt.
zapisywanie działa dobrze, otwierając plik txt widze wszystkie dane których wcześniej używałem.
Odczytywanie też działa do momentu wciśnięcia entera w polu Memo. Wtedy czytanie po linijce sie nie sprawdza.
Zatem moje pytanie brzmi co zrobić aby dane się wczytały tak jakbym tego chciał, czyli aby dane mimo posiadania odstępów w postaci entera - wczytywaly sie do pola memo?
PS. Mam jeszcze pytanie mniej ważne ale które mnie ciekawi. Otóż czy jest możliwość dodania do Recordu obrazka? Tak aby po wybraniu danego programu z listboxa nie tylko wyświetlały mi się informacje dotyczące programu ale także obrazek (różny w zależności od programu). I czy takowe obrazkowe dane da sie zapisać do pliku txt (moze jako odnośnik?) ?
Z góry dziękuje za fachową pomoc
jestem początkującym programistom i mam pytanie dotyczące programiku który pisze.
Otóż pisze baze danych opartą na pliku txt.
Form sklada sie z Listboxa, 2 pól Edit i 1 Memo.
Record wyglada tak:
type
TOprog = record
Tytul : string[50];
Autor : string[50];
Tekst: AnsiString;
end;
Wszystko zawieram oczywiscie w tablicy.
Najpierw zapisuje moje dane do pliku txt.
procedure zapiszProgram;
var
plik : TextFile;
i : integer;
begin
AssignFile(plik, PROGPLIK);
rewrite(plik);
for i := 0 to liczbaProg-1 do
with katalog[i] do
begin
writeln(plik, Tytul);
writeln(plik, Autor);
writeln(plik, Tekst);
end;
CloseFile(plik);
end;
zapisywanie działa dobrze, otwierając plik txt widze wszystkie dane których wcześniej używałem.
Odczytywanie też działa do momentu wciśnięcia entera w polu Memo. Wtedy czytanie po linijce sie nie sprawdza.
procedure odczytajProgram;
var
plik : TextFile;
i: integer;
begin
{$i-}