logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Delphi - Wczytywanie tekstu do Edit i Memo z pliku txt

jimi1985 20 Maj 2008 21:16 10784 8
REKLAMA
  • #1 5162105
    jimi1985
    Poziom 2  
    Witam szanowne grono programistów i programistek,
    jestem początkującym programistom i mam pytanie dotyczące programiku który pisze.
    Otóż pisze baze danych opartą na pliku txt.
    Form sklada sie z Listboxa, 2 pól Edit i 1 Memo.

Record wyglada tak:

type
      TOprog = record
        Tytul : string[50];
        Autor : string[50];
        Tekst: AnsiString;
      end;

Wszystko zawieram oczywiscie w tablicy.
    Najpierw zapisuje moje dane do pliku txt.

procedure zapiszProgram;

var
      plik : TextFile;
      i : integer;

begin
      AssignFile(plik, PROGPLIK);
      rewrite(plik);
      for i := 0 to liczbaProg-1 do
        with katalog[i] do
          begin
            writeln(plik, Tytul);
            writeln(plik, Autor);
            writeln(plik, Tekst);
          end;
      CloseFile(plik);
    end;

zapisywanie działa dobrze, otwierając plik txt widze wszystkie dane których wcześniej używałem.
    Odczytywanie też działa do momentu wciśnięcia entera w polu Memo. Wtedy czytanie po linijce sie nie sprawdza.

procedure odczytajProgram;

var
      plik : TextFile;
      i: integer;
    begin
      {$i-}
      AssignFile(plik, PROGPLIK);
      reset(plik);
      i := 0;
      if IOResult =0 then
      begin
        while not eof(plik) do
        begin
          with katalog[i] do
          begin
            readln(plik, Tytul);
            readln(plik, Autor);
            readln(plik, Tekst);
          end;
          Inc(i);
        end;
       CloseFile(plik);
      end;
      {$i+}
      liczbaProg := i;
    end;