logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak programować i zmieniać kody w pamięciach EPROM?

Maniek8 03 Paź 2002 22:48 2875 7
REKLAMA
  • #1 50569
    Maniek8
    Poziom 15  
    Ocena: 14
    Cześć
    Mam prośbę jestem zielony odnośnie epromów.
    Bardzo proszę aby któryś z Kolegów mi wytłumaczył jak się je programuje zapisuje kody w komórkach jak się zmienia kody
    Bardz proszę
    z góry DZIĘKI :sm9:
  • REKLAMA
  • #2 50786
    Barnej
    Poziom 13  
    Ocena: 4
    Bez kasowarki UV, programatora, komputera nic nie zrobisz. :lol:
  • REKLAMA
  • #3 51364
    Maniek8
    Poziom 15  
    Witaj Barnej
    Wiem że bez kompa ,kasowarki nic nie zrobię chodzi mi o teorię jak to się robi i oco chodzi z tymi kodami i komórkami
    Proszę o pomoc w tym zagadnieniu
  • #4 51372
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 123
    Tobie chodzi raczej o pamięci PROM, o fizyczne zjawiska zachodzące w strukturze?
  • #5 51846
    Maniek8
    Poziom 15  
    Witam
    Dzięki za odzew
    Chodzi mi o pamięci jak się je czyta i programuje.
    Proszę o pomoc w tym temacie
    Dzięki
  • REKLAMA
  • #6 52608
    Barnej
    Poziom 13  
    Ocena: 4
    Witaj Maniek8

Mniej więcej wygląda to tak:
    Odczyt: na szynę adresową (A0-A...) podajesz adres w postaci binarnej (000, 001, 010, 011, 100 itd) poziom TTL, a na szynie danych (np. D0-D7) odczytujesz wartość komórki, proste nie?
    Zapis odbywa się podobnie, adres, dane, zapis. Oprócz tego do zapisu jeszcze jest potrzebne dodakowe napięcie (napięcie programowania, chyba 12V, albo 24V nie pamiętam).
    A kasuje si te kostki przy pomocy kasowarki UV, porostu wkładasz taką kostkę pod lampę UV (ultra fiolet o odpowiedniej długości fal) i naświetlasz (szklane oczko musi być czyste!) tak długo aż wszystkie komórki przyjmą wartość FF, czyli same jedynki.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #7 52619
    fachman