Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy na gaźniku można pokazać spalanie?

Dawid2605 14 Dec 2008 16:54 2942 10
  • #1
    Dawid2605
    Level 14  
    Witam mam takie pytanie a mianowicie czy w moim escorcie który posiada gaźnik i instalacje LPG moge założyć jakiś komputer pokładowy który pokazywał by mi spalanie w danym momencie? Czy jest takie coś możliwe?

    Pozdrawiam Dawid2605
  • #2
    tplewa
    Level 38  
    Na gazie moze to byc problematyczne. Na benzynie mozna zalozyc jakis impulsator (liczacy przeplyw paliwa). Takie cos o ile pamietam bylo stosowane w Ladach...
  • #3
    pkilar
    Level 13  
    w MFA Volkswagena z lat 80/90 stosowany był czujnik podciśnienia dolotu, pewnie za grosze można zdobyć "zegary" z tym wynalazkiem.

    odpowiadajac na pytanie - jest to mozliwe.
  • #4
    tomus2k
    Level 25  
    Przepływomierz na gazie jeśli ma powrót to i na powrocie.
    Przepływomierz musi być do instalacji LPG.
    Zliczać impulsy , różnica , iloraz i już mamy spalanie , średnie spalanie w jednostce czasu.
    Jak chcesz średnie spalanie na 100km to już musisz mieć impulsy z drogi. Jak masz ABS to z abs-u jak nie masz to ze skrzyni ( ale że to gaźnik to na 100% ma licznik na lince i trzeba jeszcze impulsator drogi taki dla taxi zamontować)
    Koszt:
    250 zł przepływka x2 = 500zł
    100 zł TAXI impulsator
    50 zł inne elementy.
    Kupe roboty.
    Ogólnie to jak zmuszać kulawego do biegu przez płotki ( bez obrazy).
  • #5
    tplewa
    Level 38  
    pkilar wrote:
    w MFA Volkswagena z lat 80/90 stosowany był czujnik podciśnienia dolotu, pewnie za grosze można zdobyć "zegary" z tym wynalazkiem.

    odpowiadajac na pytanie - jest to mozliwe.


    Chodzi ci zapewne o tzw. ekonomizery (ktore mozna nawet bylo swojego czasu kupic - mialem taki zamontowany w 125p).

    Owszem mierzyly one podcisnienie w dolocie i na tej zasadzie okreslaly spalanie. Jednak przelozenia tego na jakas realna waertosc w jednostkach spalanego paliwa moze byc problematyczne.
    Choc zbierajac przez komputer dane z wiekszego okresu czasu zapewne dalo by sie jakos to usrednic i podawac jakies miare realne wyniki...
  • #6
    mate64
    Level 10  
    Witam.
    Zegary z MFA do VW są raczej trudno dostępne a te "grosze" zaczynają sie od 100 PLN, niestety mają też jedną wadę, na gazie przekłamują spalanie, zarówno chwilowe jak i na 100.

    MFA nie było ekonomizerem tylko komputerem pokładowym pokazującym czas, dystans, spalanie, temperaturę oleju, temperaturę zewnętrzną itd. Ekonomizery także były montowane i to w kilku rodzajach, najczęściej jako rodzaj shift light.
  • #7
    Dawid2605
    Level 14  
    Czyli drogawy biznes...? bo właśnie zastaqnawiałem się czy są jakieś może przepływomierze mierzące wartość jaka przez nie przepłynie i poprzez odpowiedni sterwnik wylicza spalanie itp.
  • #8
    mate64
    Level 10  
    Stosunkowo drogi i z dostępnością też nie do końca łatwo.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Dawid2605
    Level 14  
    a jakby tak dorwać takiego trabanta i wyciągnąć z niego przepływomierz i w jakiś sposób założyć do mnie podpięty pod jakiś sterownik?
  • #11
    tomus2k
    Level 25  
    Trabant ma gaźnik opadowy jak w motorze tam nie ma powrotu paliwa bo nie ma pompy paliwa - bak jest nad silnikiem. Taki przepływomierz okropnie by oszukiwał w silniku z innym typem zasilania w paliwo.