Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

pawelsza 07 Jan 2009 23:29 52120 20
  • #1
    pawelsza
    Level 10  
    Witam serdecznie, czy ktoś z użytkowników dysponuje rysunkami lub instrukcja wymiany paska rozrządu w 2 litrowym silniku TDI w volkswagenie Touranie, kod silnika AZV, z gory dziekuję:)
  • #3
    pawelsza
    Level 10  
    dziękuję pieknie za skany, dzis dostalem komplet czesci dop wymiany, musze jeszcze tylko dorobic kluczyk do mocowania napinacza i bede ruszał z wymianą
  • #5
    pawelsza
    Level 10  
    kilka zdjęć z "przygarażowej" wymiany kompletu paska rozrządu
    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV
    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    napinacz paska klinowego wymaga zblokowania przed demontażem, można użyc wiertła do metalu o średnicy 3mm, w tym przypadku użyłem jednego z kluczy torx

    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    na pasku i na kołach zębatych naniosłem po 2 znaczki

    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    do zblokowania kół rozrządu można użyć pręcików metalowych o średnicy 6mm, np wiertła lub specjalne trzpienie do blokowania, na koło zębate korbowodu naniosłem 2 znaki i założyłem blokade

    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    potem już tylko ściągnięcie napinacza i demontaż paska oraz rolek, pompy i napinacza

    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    przy montażu wystarczyło poluzować jedno z kół zębatych rozrządu, po założeniu paska i naciągnięciu napinacza koło wraca do tej samej pozycji jak przed demontażem, należy dokręcić śruby mocujące koło zębate i zwrócić uwagę na poprawne założenie napinacza. Zrobić kilka obrotów silnikiem (zakładając klucz na koło zębate wału korbowego), sprawdzić czy wszystkie blokady pasują idealnie.
    Zamiast belki do podwieszenia silnika skorzystałem z fabrycznego podnośnika umiejscawiając go pod blokiem silnika poprzecznie do kierunku jazdy.
    Autko pali idealnie, spalanie jak wcześniej (średnio 6,8 l/100km przy tutejszym paliwie), wymiana przy 240tyś km.
  • #6
    dariuszdidzej
    Level 10  
    witam pana posiadam też tourana niedawno kupionego tez silnik azv 136 km przebieg 300 tys około! jak pan myśli ile jeszcze przejedzie i czy będe musiał coś w nim wymieniac rok 2004 po było w nim z tego co wiem wymieniane koło dwumasowe w ramach akcji od jakiegoś czasu jak silnik jest zimny przy ruszaniu z jedynki czuje przerywania drobne jak ciepły normalnie startuje jak ciepły silnik trzeba go dłużej kręcić samochó jeżdził po autostradach w polsce był serwisowany w aso z tego co wiem mam dylemat jak dowiedziałem się o przebiegu prawdziwym czy z nim dalej jezdzić czy go sprzedać mam kupca tylko co kupic te tourany mają z tego co zauwazyłem duże przebiegi jednego widziałem 645 tys !!!! obłęd to są praktycznie pięcio latki!! z tego co wyczytałem to silniki są dobre te azv
  • #7
    pawelsza
    Level 10  
    witam, jak na mój gust jeździć az sie nie rozsypie:) u mnie teraz jest 250tkm i mam ten sam problem z rozruchem jak silnik jest ciepły, zaden komputer nie wykrywa błędów, niby wszystko jest ok, zmieniłem czujnik temeperatury silnika ale to nic nie dało,(podobno mozna zmienic dawke paliwa ale to sprobuje dopiero zrobic po powrocie do polski) znam kilka osób które mają Tourany z pół milionowym przebiegiem i wszystko chodzi jak w zegarku, auto jest super wygodne no i do tego nieźle przyspiesza, u mnie spalanie w graqnicach 6,5l, przy jezdzie na trasie z predkoscia 100km/h spalanie w graqnicach 5,5l, pozdrawiam i zycze miłego uzytkowania!!!
  • #8
    janusz2008
    Level 33  
    Potrzebny jest przyrzad do blokady wału.
  • #10
    adventino
    Level 1  
    ja mam dosc nietypowa prosbe... Czy ktos kto ma koło pasowe jak na zdjeciu zamieszczenym ponizej, chodzi mi o to:

    https://obrazki.elektroda.pl/11_1237321394.jpg

    mogłby mi podac numer ktory jest wybity na takim kole? Bo muszę identyczne zamowic a na moim nie ma zadnych numerow i w sklepach jest problem...
    Z gory wielkie dzieki;)
  • #11
    Sztomel
    Level 35  
    adventino wrote:
    mogłby mi podac numer ktory jest wybity na takim kole? Bo muszę identyczne zamowic a na moim nie ma zadnych numerow i w sklepach jest problem...
    Z gory wielkie dzieki;)


    dobrze przyjacielu ale nie podałeś czym jeździsz i z jakiego roku modelowego (rocznika) masz pojazd i z jakim oznaczeniem silnika więc co mamy Ci w tym przypadku podać ?
    Uzupełnij te dane to otrzymasz odpowiedź.
  • #12
    AUTO-MAR
    Level 20  
    I czy chodzi o pasowe bo na zdjęciu jest zębate
  • #13
    joker1958
    Level 14  
    moze ktos wie jaka blokade potrzebuje na kolo zebate walka korbowego w vw touran 2004 r TDI sil AVQ ta ktora blokuje kolo na godz 12 czy ta druga ktora blokuje na godz 13 a moze idzie gdzies sprawdzic po num VIN
  • #15
    joker1958
    Level 14  
    dzieki a wiesz moze czy ona jest na 12 czy 13 bo mam taka na 12 ale bez podanego num i moze to jest ta T10050
  • #16
    trans-serwis
    Level 39  
    Moduł zębów musi się zgadzać ,przymierz.
  • #17
    janusz2008
    Level 33  
    Druga blokada na 13, jest od 2005r- T10100.
  • #18
    joker1958
    Level 14  
    czyli T10050 wedlug ciebie jest na 12 i ta co posiadam powinna pasowac,pytam dlatego ze zanim to rozbiore chce wiedziec ze mam odpowiednie narzedzia
  • #20
    hemix1
    Level 2  
    Gdzie można zakupić lub zrobić przyrzą do blokady wału ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeżeli chodzi o blokadę wału bez przyrządu czy w tym silniku można to zrobić używając innych elementów ?
  • #21
    !Darek!
    Level 9  
    Witam wszystkich, mam pytanie kiedy pierwsza wymiana rozrządu w VW Touran 2,0 TDI rok prod maj 2006, silnik zdaje się azv (w razie potrzeby ustalę to), przebieg 112500 km? Jaki jest koszt ewentualnej wymiany? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Darek