Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Długie kodowanie (Long Coding) VAG / VCDS

12 Sty 2009 04:03 37628 7
  • Poziom 10  
    Witam

    Szukam informacji na temat długiego kodowania w najnowszych sterownikach aut z grupy VAG. Przedewszystkim interesuje mnie zmiana kodowania odnosząca się do Audi A5 sprowadzonej z USA. Chciałbym zmienić kodowanie świateł, wyłączenie przednich obrysówek itp ... ustawienia regionalne dla NAVI, Radia, Spalania z m/g na L/100km ... ustawienia z USA na EU. Posiadam odpowiedni kabelek laczacy się ze sterownikiem ale VCDS 805.1 nie daje żadnych podpowiedzi odnośnie znaczenia kodu.

    Obecne kodowanie w 17 Instruments wygląda następująco:

    8B0701000B00D705020000

    Lcode dawałby podpowiedź gdybym posiadał plik *.xpl 11 Bytes long z opisem poszczególnych bitów. Ktoś posiada jakoś rozpiskę lub taki plik ??

    Proszę o kontakt na admin(malpa)xsonic.pl lub przez PW
  • Poziom 39  
    W pełnej i oryginalnej wersji VCDS są podpowiedzi
  • Poziom 10  
    inne auta pokazuje mi bez problemu ... ale w przypadku audi a5 nie pokazuje mi znaczenia poszczególnych bitów tego długiego kodu
  • Poziom 27  
    Dlugie kodowanie robi sie onlain ,sprawa aut z usa to problem ,navi o ile sie nie myla trzeba calkiem zmienic zmiana kodu nic nie daje ,swiatla tylko w bornetsie ale tez nie wiem czy sam kod cos da ,sprubuje zalatwic informacje ale nie wczesniej niz w przyszl;ym tygodniu ,sam jestem ciekawy co z tego wyniknie .Aha co do nowszych audi panowie tylko vas polecam 5052 b nie z stacja dokujaca bo sie komunikuje bezprzewodowo i to dziadostwo tylko z przewodem laczacym te sa najlepsze

    Dodano po 2 [minuty]:

    znaczy my robimy onlain ,ale opcja manualna chyba tez istnieje ,sprawdze za tydzień
  • Poziom 10  
    Bardzo byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje, mam zamiar jeszcze poszukać w najnowszym wydaniu programu ELSA u kumpla w warsztacie, moze tam cos bedzie opisane :)

    Jeżeli o NAVI w tym przypadku MMI High jest chyba potrzeba wgrania nowego softu (przy okazji PL) zeby wszystko działało tak jak trzeba
  • Poziom 27  
    Czesc w elsie nic nie znajdziesz wszystko sprowadza do vasa ,trzeba miec vasa ,wejsc na probe w codowanie long i jesli bedzie funkcja manualna czyli nie online jest rozpiska i wszystkie przyporzadkowania za tydzien sie odezwe gg 551366 pozdro

    Dodano po 2 [minuty]:

    albo jak znajdziesz takie samo autko z europy to zczytaj kod z bornetsa i z licznika idt itp ,stare sobie podrukuj w razie draki i probuj zmieniac jesli masz mozliwosc wklepania dlugiego kodu z twojego testera
  • Poziom 10  
    Pytanie z trochę innej beczki czy ktoś zna program do edycji plików *.xpl ... VCDS zapewne uzupełni te pliki labels za jakiś rok. Metodą prób i błędów można samemu dojść do tego jakie bajty i poszczególne bity za co są odpowiedzialne. Chciałbym stworzyć własne pliki *.xpl by mieć podpowiedź na przyszłość na temat znaczenia bitów.

    trans-serwis posiadam oryginal i niestety też nie daje wszystkich podpowiedzi ... jego funkcjonalność jest taka sama jak jakiegos klona na tej samej wersji VCDS. Podpowiedzi (to czy są czy też nie) zależą od zawartości folderu Labels gdzie są przechowywane pliki *.xpl
    Do niektórych najnowszych modeli aut podpowiedzi jeszcze nie ma.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Kodowanie świateł w A4 i A5 z rynku USA opiera się na blokadzie regionalnej zawartej w sterowniku silnika ,której zmienić się nie da.Wszystkie kodowania są On-Line przywracane przy wizycie w ASO przy kasowaniu przeglądu.Ale Polak potrafi, po 4 dniach klikania zer i jedynek cała niemiecka technologia poległa.Da się.Troche trzeba poprzekładać pinów - świeci jak trzeba i miga z tyłu na pomarańczowo.