Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bajaj Spirit - brak iskry

21 Sty 2009 18:53 2409 2
  • Poziom 15  
    Są to skopiowane 3 posty z innego forum, na którym nie potrafili mi niestety pomóc.

    Witam
    Mam Bajaja Spirit i problem polega na tym, że nie ma iskry.

    Ogólnie sprawa wygląda tak, moduł zapłonowy:

    - prąd wchodzi
    - prąd wychodzi
    - tyrystor raczej sprawny, bo przewodzi tylko wtedy, jak dojdzie do niego impuls z impulsatora.

    Tylko jest jedno dziwne zjawisko, a mianowicie gdy kopnę w kopnik, a miernik jest podłączony między modułem a cewką zapłonową (z cewki nazywanej w simku butelkową) to jest pokazane napięcie około 80V i cały czas się zmniejsza (dosyć szybko) do 0V. Jak kopnę i się zaczyna zmniejszać napięcie, odłączę na chwilę miernik powiedzmy ze przy 60V i po chwili podłączę, to znowu jest 60V i cały czas się zmniejsza... To jest normalne?

    Cewka zapłonowa/butelkowa - wymieniona i cały czas jest lipa.

    Stacyjka - niezależnie czy włączona czy wyłączona, to na styku od cewki zapłonowej/butelkowej jest około 80V.

    O co ogólnie chodzi? Jak w ogóle działa ta stacyjka? Jest jakiś moduł zmniejszający napięcie przy wyłączonym zapłonie i stacyjka jest zwalona? Czy jak?

    Kto ma pomysł? Tylko nie mówcie, żebym wymienił przewód WN i świecę, bo nie ma nawet prądu na wyjściu z cewki zapł/butel.

    -------------------

    Ogólnie jest tak:

    - Cewka zapłonowa WN
    - Moduł zapłonowy
    - Cewka od rozrusznika
    - Moduł od dozownika oleju
    - Moduł ładowania
    - Taki brzęczyk jak kierunki migają
    i oprócz tego są jeszcze 3 moduł (2 małe i jeden duży (dochodzi do niego 8 kabli - opisałem poniżej) jeden z tych małych to pewnie jest przerywacz kierunków)

    Ogólnie to wszystko wziąłem na logikę i mogę się mylić, więc nie wiem czy czegoś nie pomieszałem/pozamieniałem.

    Ten jeden duży jest szczelnie zamknięty i dochodzi do niego chyba 8 kabli i drugi duży (podejrzewam, że to jest moduł ładowania) jest w metalowej osłonie i ta osłona ma na sobie taki mini radiator.

    I teraz pytanie... jeśli jest w ogóle coś takiego jak ogranicznik napięcia to jak on działa i jak wykluczyć czy ten właśnie moduł jest niesprawny czy np stacyjka.

    ------------------------------

    Zrobiłem fotki...

    Podczas robienia zdjęć, znalazłem kostkę (małą o niewiadomym przeznaczeniu opisywana w 1. poście) i na niej są bardzo ciekawe napisy... tj. 85 OM, więc to może jest ten ogranicznik? Zdjęcie tej kostki jest kilka fotek niżej

    Pierwsze 2 fotki to moduł zapłonowy, nawet go wybebeszyłem, żeby zobaczyć czy coś się nie spaliło, ale wszystko wygląda ok i "działa" raczej też

    Dalej zrobiłem też fotkę tego modułu (podejrzewam, że ładowania) z radiatorem dużej kostki do której dochodzi chyba 8 kabli (przeznaczenie nie znane), oraz na ostatniej fotce widać samą cewkę WN

    Bajaj Spirit - brak iskryBajaj Spirit - brak iskry

    Bajaj Spirit - brak iskryBajaj Spirit - brak iskry

    Bajaj Spirit - brak iskryBajaj Spirit - brak iskry

    Moje pytanie dalej aktualne.. jak sprawdzić co jest uszkodzone?

    Dodano po 2 [godziny] 41 [minuty]:

    Trochę zależy mi na czasie, więc odświeżę.

    Najbardziej zastanawia mnie to spadające napięcie na styku cewki WN. Skoro tyrystor jest dobry, to dlaczego takie zjawisko występuje?
  • Poziom 21  
    sprawdz oscyloskopem:co generuje cz.na kole magnesowym,jaki sygnał na pierwotne cewki,aha z magdyna do wzmacniacza też idzie sygnał.sprawdz go,masz miernik chodzby z biedronki?
  • Poziom 2  
    Witam tez mam bajaja ale wogole nie mam iskry na swiecy i nie wiem co moze byc a gdzie ten tyrystor jest moze??