logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy mój schemat miksera 2-kanałowego jest poprawny i zadziała?

apacz123456789 19 Lut 2009 19:23 1632 6
REKLAMA
  • #1 6174846
    apacz123456789
    Poziom 10  
    Witam. Dziś chciałbym się upewnić, czy to, co buduję jest sprawne i czy działa. Buduję mikser 2-u kanałowy. W załączniku jest schemat. Proszę mi powiedzieć czy to ma jakieś szanse na to, że zadziała (jestem początkującym i nie umiem tego sam określić).

Czy mój schemat miksera 2-kanałowego jest poprawny i zadziała?

Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #2 6175028
    nyquist
    Poziom 26  
    Ocena: 192
    Jak na moje skromne oko, powinno być ok.
    Osobiście zastanowiłbym się nad sensownością tego dodatkowego potencjometru oznaczonego jako "cross" skoro do wysterowania kanałów użyte zostaną osobne potencjometry na wejściach, no ale to już sprawa indywidualnego podejścia do sprawy ;)
  • REKLAMA
  • #3 6175472
    Paweł Es.
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 693
    Ja bym dał NE5532, ma lepsze własności szumowe i większą wydajność prądową, co jest szczególnie ważne na wyjściu słuchawkowym.

Poza tym dałbym jakieś wzmocnienie (>1) w torze słuchawkowym, bo sygnały wejściowe mogą mieć różny poziom (czasami niski).

Podobnie dałbym wzmocnienie w torze głównym, bo może się okazać, że czasami będzie za cicho.

Dałbym też możliwość podsłuchu sygnału na wyjściu toru głównego (jako kontrolę działania).

Ponieważ NE5532 jest wzmacniaczem podwójnym, to można dobudować dodatkowy przedwzmacniacz mikrofonowy (bo na razie tor główny to ma wzmocnienie ok. 1, czyli nadaje się raczej do poziomów liniowych).

Przedwzmacniacz mikrofonowy powinien mieć albo płynną albo skokową regulację wzmocnienia w zakresie 10 do 40 dB (3.16 do 100).

W profesjonalnych urządzeniach impedancja wejściowa toru mikrofonowego wynosi od 2kΩ do 5 kΩ.