logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[TP] Tablice jednowymiarowe-sortowanie za pomocą pętli while

piotrekhbn 24 Lut 2009 19:31 3565 11
REKLAMA
  • #1 6199076
    piotrekhbn
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Witam wszystkich. Mam mały problem z napisaniem programu w Turbo Pascalu, program ma zawierać tablicę jednowymiarową do 1000, użytkownik decyduje czy chce wprowadzić następną liczbę czy też skończyć wprowadzanie, na końcu program bąbelkowo sortuje te liczby. Udało mi się napisać program który ma wszystko poza sortowaniem liczb. Szukałem w internecie i znalazłem kilka rozwiązań, lecz jak się dowiedziałem ma to być przy użyciu pętli While - a tego znaleźć nie mogłem, a sam jestem z niej prawie zielony. Może ktoś z Was wie co dodać do tego kodu aby sortował liczby od najmniejszej do największej?? Z góry dzięki za pomoc. oto kod:

program abc;
    uses
    crt;
    const
    n=1000;
    var
    a:array[1..n] of integer;
    k,i:integer;
    odp:string;
    begin
    clrscr;
    textcolor(white);
    i:=0;
    repeat
    i:=i+1;
    k:=i;
    writeln;
    write('Podaj  wartosc nr '); textcolor(lightred); write(i); textcolor(white); write(': ');
    readln(a[i]);
    writeln;
    writeln('Czy chcesz podac nastepna liczbe? ');
    writeln('[T]-Tak   [N]-Nie');
    readln(odp);
    if odp='t' then k:=k+1;
    until odp='n';
    writeln;
    for i:=1 to k do
    begin
    write(a[i],' ');
    end;
    readkey;
    end.     

• REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 6199159
    Dżyszla
    Poziom 42  
    Ocena: 211

for i:=a to x do ...
    odpowiada (pod warunkiem x>a)
    i:=a;
    repeat
       ...
       inc(i);
    until i>x;
    odpowiada (bezwarunkowo)
    i:=a;
    while i<=x do ...

Generalnie:
    1. Pętla repeat..until gwarantuje wykonanie kodu w niej zawartego co najmniej raz
    2. Pętla while nie gwarantuje wykonania kodu.