Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA 2 1,4 16V obroty

16 Kwi 2004 20:02 7283 18
  • Poziom 28  
    ASTRA 2 1,4 16V po uruchomieniu silnik wchodzi na 1500 obr/min i tak zostaje, niezależnie czy ciepły, czy zimny silnik, przy hamowaniu gaśnie i terzeba go uruchamiać. W serwisie sprawdzili i wyczyścili silnik krokowy i sprawdzili zawór recyrkujacji spalin, podejrzewają że to wina czujnika temperatury płynu chłodzącego - nowy 400 zł - czy to możliwe ???
  • Poziom 19  
    Miałem podobną sytuację, tzn. silnik po uruchomieniu chodził na obrotach ok 1600. Przy jeździe, podczas zmiany biegu, obroty nie spadały od razu, tak jak normalnie, tylko albo utrzymywały się na poziomie przy którym zmieniałem bieg albo spadały nieznacznie. Co się okazało? Błaha sprawa -podobno linka sie zacierała. WD40 i gra :)
  • Poziom 28  
    Ale jak nacisnę hamulec to silnik gaśnie.
  • Spec od samochodów
    Sprawdź w takim wypadku serwo.
  • Poziom 12  
    diag ma rację to będzie serwo bo na wolnych obrotach silnik dostaje przez serwo "lewe" powietrze stąd te podwyższone obroty po naciśnięciu hamulca dostaje go jeszcze więcej i wtedy gaśnie. Możesz to sprawdzić. Odłącz przewód podciśnienia od serwa i załóż jakąś zaślepkę. Jak zacznie pracować normalnie to masz walnięte serwo. UWAGA nie jeździj tak czasem bo będziesz miał bardzo słabe hamulce.

  • Poziom 21  
    jacek1 27 twoje wywody na temat lewego powietrza z serwa uważam za bezpodstawne ze względu na to że w momencie hamowania samochód powinien nie gasnąć a wchodzić na jeszcze większe obroty/więcej lewego powietrza to tak jakby więcej otwierać przepustnicę/Druga sprawa to to że w samym serwie lub w przewodzie doprowadzającym podciśnienie jest zainstalowany zawór zwrotny zapobiegający takiemu zjawisku wprzeciwnym razie żle pracowało by samo serwo.Osobiście na miejscu Maćka zainteresowałbym się czujnikiem prędkości pojazdu jeżeli takowy jest zainstalowany w tym modelu.
  • Spec od samochodów
    teges zapomniałeś że przy chamowaniu nikt nietrzyma nogi na pedale gazu co zatym idzie na wolnych obrotach jest podawana mała dawka paliwa więc po naciśnięciu chamulca silnik zgaśnie bo będzie miał zadużo powietrza a zamało paliwa zadławi go, i ktoś tu ma rację
    ps czujnik temp w kolektorze ssącym koszt w servisie opla 50zł
    sprostuje ten czujnik jak się niemyle w starszych modelach jest zamontowany w kolektorze ssącym tam gdzie płyn chłodniczy podgrzewa kolektor ,a astra bodajże ma zamontowany koło alternatora wkręcony do głowicy i otym czujniku chciałem powiedzieć, on podaje do komputera dane o temp silnika
  • Poziom 28  
    -> teodor 76, w serwisie mówili o czujniku temperatury płynu chłodzącego a nie zasysanego powietrza i to właśnie wydaje mi się dziwne, stąd moje pytanie czy to możliwe i czy ktoś się z tym spotkał zeby czujnik temp. płynu powodował takie kłopoty?
  • Poziom 16  
    Prosto wszystko sprawdzisz wkładając do wtyczki od czujnika opornik
    350 ohm.Na nagrzanym silniku autko powinno jeżdzić prawidłowo.A sprawdziłeś już lewe powietrze?
  • Poziom 28  
    sprawdź uszczelkę między szprycą a kolektorem ssącym-miałem b. podobne kłopoty.
    pozdr...$$
  • Poziom 28  
    Ponieważ, to auto mojego znajomego prekazałem mu wszystkie informacje i dzękuję serdecznie za rady. Po usunieciu usterki obiecuje podać przyczynę.
  • Poziom 11  
    Witam Panowie. Ja mam podobne problemy z moją Astrą. W kilku serwisach próbowali to zjawisko wyjaśniać różnymi metodami. Jedyne co mi poradzono to raz na miesiąc zatankować V-POWER i przejechać się na 4-ym biegu 120 km/h po obwodnicy, i jak robię to regularnie problem się nie pojawia.
    (nie tłumaczy to tego skąd wynika ten problem ale go rozwiązuje)
  • Spec od samochodów
    maciek -m czytajcie pomału i dokładnie napisałem gdzie jest umiejscowiony czujnik a nic niewspominałem o czujniku temperatury powietrza zasysanego bo on najczęsciej jest montowany razem z przepływomierzem ,cytuje sprostuje ten czujnik jak się niemyle w starszych modelach jest zamontowany w kolektorze ssącym tam gdzie płyn chłodniczy podgrzewa kolektor lub bezpośrednio przed termostatem koło alternatora niebieski 2 piny, wtym tygodniu wymieniłem 3 sztuki w oplach bo nastą piła zmiana temperatury i padają jak kaczki
  • Poziom 39  
    stawiał bym jednak na serwo a nie na usterkę czujnika temperatury a zawór zwrotny jest po to żeby utrzymać podciśnienie w układzie w wypadku unieruchomienia silnika
  • Poziom 39  
    stawiał bym jednak na serwo a nie na usterkę czujnika temperatury a zawór zwrotny jest po to żeby utrzymać podciśnienie w układzie w wypadku unieruchomienia silnika
  • Poziom 1  
    proponuję podłączyć komputerek diagnostyczny opelka!! zobaczyć kody błędów...wydaję mi się ,że to umiera lub umarł już potencjometr przepustnicy... koszt tego maleństwa do 16 v około105 zł,do monowtrysku ok.75 zł! ważne wybrać właściwy!!!!!!
  • Poziom 21  
    Proponuje zmienić warsztat po zapaleniu 1500obr i z kompem ciężko przyczynę znaleźć.
    Czujnik temp. 400zł a jaki on tam jest.
  • Poziom 28  
    A jaki problem odkęcić szprycę(dwa wkręty) i sprawdzić uszczelkę. W przeciwny przypadku temat będziemy ciągnąć do końca świata. A tak na serio, czy przy podwyższonych obrotach biegu jałowego (pow. 19sek ) nie wyświetla ci żadnego kodu błędu???
    Coś wydaje mi się że dyskusja jest lekko naciągana. Z mojego skromnego doświadczenia żaden z czujników nie powinien podnieść obrotów biegu jałowego do 1,5 tys, a jedynie niewiele ponad 1k. Wejdź na stronę "automatyka" i zachłyśnij się lekturą.
    p-m $$
  • Poziom 21  
    Tak usterki nie będzie ale będzie wiadomo czy czujnik temp potencjometr przepustnicy itd sprawne a to już zakończy nasze gdybanie bo zostanie 1 element który nie działa, Fakt odczyt usterek nie wiele pomoże ale wartości mierzone.