Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda - ciekawa usterka instalacji elektrycznej.

06 Apr 2009 15:39 2592 3
  • Level 10  
    Witam, w mojej Hondzie CB500 nie działają: kontrolka ciśnienia oleju, luzu i bocznej stopki oraz wskaźnik temperatury. Wszystkie są połączone wspólnym przewodem.
    Schematy:
    http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20CB500S.rar

    Dziś zacząłem sprawdzać miernikiem wszystko.
    Sprawa wygląda tak, że po podłączeniu plusa miernika do plusa akumulatora (włączony zapłon) czarną końcówką sprawdzam przewody. I tak: po dotknięciu do któregokolwiek kabla od żarówek kontrolek (czy do plusowego czy do minusowego) miernik wskazuje około +14 volt.

    Po włączeniu świateł drogowych i dotknięciu do + od gniazda żaróweczki od kontrolki długich wskazuje 1,5 volta, do masowego przewodu 14 volt. Ale przy wyłączonych długich czy to przy dotknięciu do jednego czy drugiego przewodu wskazuje + 14 volt... To wydaje mi się co najmniej dziwne...

    Następnie czujnik temperatury płynu chłodniczego. Po zdjęciu wsuwki z tego czujnika dotykam czarną końcówką do przewodu, a potem do bolca na czujniku, w obu przypadkach + 14 volt...

    Odnoszę wrażenie, że albo ja się nie znam albo coś w tej instalacji jest nie tak...

    Może ktoś mi coś doradzi... Co jeszcze sprawdzić i czy to co wskazuje miernik jest normalne?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Helpful post
    Level 28  
    Witam
    Rozumiem, że bezpiecznik z którego zasilane są te obwody jest sprawny? Jeśli tak, to czy działa ci światło stopu, sygnał i kierunkowskazy? Bo to też są obwody zasilane z tego bezpiecznika. Jeśli tak, to ja stawiam na usterkę zasilania tych niedziałających elementów. Ponieważ one wszystkie są umieszczone w panelu wskaźników, to zacząłbym od złącza (dwa wąskie prostokątne elementy "przecinające" przewody na schemacie pod żarówkami kontrolnymi. Ja bym zrobił tak: podłączyłbym miernik do masy (do ramy - czarna końcówka) i przy włączonym zapłonie szukałbym wzdłuż przewodu czarno-szarego (o ile dobrze widzę), idąc od bezpiecznika nr. 3 miejsca, w którym ginie napięcie. Osobiście stawiam na złącze przy panelu wskaźników.
    Pozdrawiam
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 10  
    Dzięki za pomoc :D
    Tak jak radziłeś poszedłem po tym przewodzie od bezpiecznika nr 3 i okazało się, że po wyjściu wiązki z lampy w kierunku kontrolek (około 10 cm od lampy) jest "rozgałęzienie" (ten czarno-brązowy kabel rozgałęzia się na cztery kable) w którym kabel przegnił i nie było połączenia. Teraz Honda jest jak nowa :D

    Honda - ciekawa usterka instalacji elektrycznej.
  • Level 28  
    Witam
    No to super :D

    W razie podobnych kłopotów (oby ich nie było) od razu sprawdzaj takie rozgałęzienia. One są bardzo zdradliwe: na oko wyglądają, że wszystko jest ok, ale w środku może być totalna korozja - wilgoć która się tam dostanie (a o to w motorze nietrudno) nie ma możliwości odparować i żre wszystko...
    Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie...