Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda - ciekawa usterka instalacji elektrycznej.

Radek_xx 06 Apr 2009 15:39 2853 3
Testo
  • #1
    Radek_xx
    Level 10  
    Witam, w mojej Hondzie CB500 nie działają: kontrolka ciśnienia oleju, luzu i bocznej stopki oraz wskaźnik temperatury. Wszystkie są połączone wspólnym przewodem.
    Schematy:
    http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20CB500S.rar

    Dziś zacząłem sprawdzać miernikiem wszystko.
    Sprawa wygląda tak, że po podłączeniu plusa miernika do plusa akumulatora (włączony zapłon) czarną końcówką sprawdzam przewody. I tak: po dotknięciu do któregokolwiek kabla od żarówek kontrolek (czy do plusowego czy do minusowego) miernik wskazuje około +14 volt.

    Po włączeniu świateł drogowych i dotknięciu do + od gniazda żaróweczki od kontrolki długich wskazuje 1,5 volta, do masowego przewodu 14 volt. Ale przy wyłączonych długich czy to przy dotknięciu do jednego czy drugiego przewodu wskazuje + 14 volt... To wydaje mi się co najmniej dziwne...

    Następnie czujnik temperatury płynu chłodniczego. Po zdjęciu wsuwki z tego czujnika dotykam czarną końcówką do przewodu, a potem do bolca na czujniku, w obu przypadkach + 14 volt...

    Odnoszę wrażenie, że albo ja się nie znam albo coś w tej instalacji jest nie tak...

    Może ktoś mi coś doradzi... Co jeszcze sprawdzić i czy to co wskazuje miernik jest normalne?
  • Testo
  • Helpful post
    #2
    Alfax
    Level 28  
    Witam
    Rozumiem, że bezpiecznik z którego zasilane są te obwody jest sprawny? Jeśli tak, to czy działa ci światło stopu, sygnał i kierunkowskazy? Bo to też są obwody zasilane z tego bezpiecznika. Jeśli tak, to ja stawiam na usterkę zasilania tych niedziałających elementów. Ponieważ one wszystkie są umieszczone w panelu wskaźników, to zacząłbym od złącza (dwa wąskie prostokątne elementy "przecinające" przewody na schemacie pod żarówkami kontrolnymi. Ja bym zrobił tak: podłączyłbym miernik do masy (do ramy - czarna końcówka) i przy włączonym zapłonie szukałbym wzdłuż przewodu czarno-szarego (o ile dobrze widzę), idąc od bezpiecznika nr. 3 miejsca, w którym ginie napięcie. Osobiście stawiam na złącze przy panelu wskaźników.
    Pozdrawiam
  • Testo
  • #3
    Radek_xx
    Level 10  
    Dzięki za pomoc :D
    Tak jak radziłeś poszedłem po tym przewodzie od bezpiecznika nr 3 i okazało się, że po wyjściu wiązki z lampy w kierunku kontrolek (około 10 cm od lampy) jest "rozgałęzienie" (ten czarno-brązowy kabel rozgałęzia się na cztery kable) w którym kabel przegnił i nie było połączenia. Teraz Honda jest jak nowa :D

    Honda - ciekawa usterka instalacji elektrycznej.
  • #4
    Alfax
    Level 28  
    Witam
    No to super :D

    W razie podobnych kłopotów (oby ich nie było) od razu sprawdzaj takie rozgałęzienia. One są bardzo zdradliwe: na oko wyglądają, że wszystko jest ok, ale w środku może być totalna korozja - wilgoć która się tam dostanie (a o to w motorze nietrudno) nie ma możliwości odparować i żre wszystko...
    Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie...